Direktlänk till inlägg 10 november 2007

920120

Av trazbert - 10 november 2007 01:29

Efter en tuff dag på bräda där jag släpat på mage 200 meter i liften och sagt hejdå till Nicky, en skön kompis, och dansat oss svettiga på discot gick jag hem och tog det lugnt. Skulle precis hoppa i säng. Vilka kommer då om inte HELA GÄNGET! Jojjomensan, men ikväll var det lugnt. Bert somnade mellan mig och Leni som somnade först efter att Bert hade killat henne i ansiktet med ett piprensar-bi. Det tyckte hon visst om och somnade som en liten gris.


21/1: Vaknat med pangförkylning. Lite dizzy. Jobbigt att jobba. Slo hade som vanligt problem med sitt liftkort. Uppgivet leende kapitulerade han inför liftspärrens makt. Sa åt honom att komma runt till kassan. Det var nåt fel på hans kort. Gjorde ett nytt åt honom. Spänd av förväntan gick han till liftspärren. DET BLEV GRÖNT! För först gången den här säsongen kunde han gå igenom som en normal person. V-tecken och jättesmil. Han kom fram till kassan och gav mig en stor puss mitt på munnen till hans små skidelevers stora förtjusning. Men det var inte dagens första puss. Nicky hade varit förbi tidigare och sagt hejdå och då fick jag en bamsekram och en stor mjuk puss. Och så fick jag en slängkyss från en av patrullerarna. Min sega arbetskamrat sengångaren sitter och svär över att han inte minns vilket hotell han har bokat åt sina kompisar och att han inte har skrivit upp det istället för att ringa runt och ta reda på det. VA?! Men han fnissade lite åt sig själv åxå. Fabbro doktorn gick förbi och tittade mig i ögonen och konstaterade att jag hade feber. Kom förbi hos mig om det blir värre! sa han. Snällt.


Cattis och Leni upplevde ett svartsjukedrama på discot. Kate hade dansat med en annan tjej. Då kom den tjejens FLICKVÄN och drog bort henne därifrån. VADDÅ? De kan väl samsas?! De är ju iaf av samma kön...hehe. Th hade spelat en låt för Leni som smalt.


24/1:

Pratat lite med Claudia. Hon känner PL. Kul. Hon tycker att han är en riktig flörtis. Stämmer bra. När jag skulle ut från toaletten stod "tomtenisse" ivägen. Han sa att jag bara fick komma förbi om han fick en puss eller en smäll eller 2 franken. Tänkte ta tag i honom och ge honom en puss, men han ryggadeundan för han trodde han skulle få en smäll, hihi.


Tidigare under säsongen försökte Ch lura i mig att en kille var hans bror, trodde jag. Det visade sig att de faktiskt var bröder...Nu när jag tittar närmare så ser de ganska lika ut. Sett en snyggturist, men han är här alldeles för kort tid för något allvarligare intresse.


25/1:

Trött. Kom i tid till jobbet! Passar på att skriva dagbok på jobbet när inget händer men det gör det; turister, jag menar terrorister, kommer hela tiden och avbryter. Det gillar jag inte. (Jag tror jag har fått det där om bakfoten, turisterna är ju mitt jobb men jag verkar mest se dem som besvärliga finnar i röven).


Stackars Luss frågade om vi haft nån svensk orgie i rummet häromnatten? Det hade låtit och rumlats och härjats till jaaaa halv fem på morgonen! Men nej det gjorde absoluuuut ingenting, han var inte arg, bara nyfiken. Hade ni en MAN på rummet? (Han hade nämligen hört en manlig stämma. Troligen Berts...) Näe två... TVÅ?!!? Jaha-hahaha, svensk orgie HÄH? Knas. De gick inte förrän halvåtta. HALVÅTTA?!?! Ögonen stod ut på Luss när han försökte föreställa sig hur en "svensk orgie" såg ut...Han skulle bara veta att det han trodde i själva verket var mintkolavolleyboll, blinda kon och mänskliga helikoptern mm...


Tati frågade om jag kunde hjälpa henne lite första gången hon står på bräda. Sagt och gjort. Jag fick för en stund vara snowboardlärarinna! Kul. Lyckades förmedla mina ej allt för stora kunskaper i snowboardåkning. Hon tyckte det gick framåt. Man måste helt enkelt ha nån som talar om hur man gör första gången. Annars kan man hålla på i flera timmar och bara mala och ändå inte komma nån vart.


Ths brud är fortfarande säker på att Leni är ute efter honom, Danne eller icke Danne har tydligen ingen inverkan. Hon har så rätt så.


Den gemensamma tvättstugan för 15 studios brukar vara ordentligt upptagen. när man då glömmer bort att hänga upp sin tvätt brukar det leda till irritation. Men gubben som alltid svär, som vi därför har döpt till "pitschkamadonna", vilket betyder ungefär "fittmadonna" på utrikiska, hade nu hängt upp vår tvätt för att kunna använda tvättmaskinen. Otroligt. Det går ju att bara slänga ut tvätten från maskinen faktiskt...


27/1:

Började dagen med att komma ca 7 minuter för sent. De tycks ha tröttnat på det för jag har fått tillsägelse om skärpning...

Fått brev från PL. Han kommer hit i slutet av februari!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av trazbert - 4 mars 2011 18:43

Lördag 29:e februari. SKOTTÅR. Jobbat. Ringt Anton kl.12. Han hade precis kommit hem. Han skulle hälsa på mig på lunchen hos Leni i babyliften. Så stod han där när jag kom tillbaka från toa. Snuttego. Puss. Kram. Jag vaknade med ont i halsen och tj...

Av trazbert - 10 februari 2011 18:55

Fredag. Aptrött. Sopat liftkabiner för att ladda batterierna och hålla mig vaken. Sen var jag pigg resten av dagen trots att jag bara sovit 3 timmar och hållit igång hela natten. Reot2 ringde och undrade hur det stod till. Han vill komma och hälsa på...

Av trazbert - 9 februari 2011 23:54

En helt vansinnigt rolig kväll: TORSDAG! Här ska det bli sidrekord! Jobbat. Reto2 ringde. Undrade om vi skulle byta underkläder? Haha. Spökdjuret bakfull så in i lingonskogen. Han somnade nästan stående…Storbossen gick förbi och kommenterade...

Av trazbert - 9 februari 2011 21:37

Måndag. En vanlig jobbardag men vansinnigt vackert väder. Den rackarn Leni var ledig och åkte snowboard hela dagen. En annan fick minsann häcka inomhus och där var det kallare än utomhus. Det är tur man har HEIZUNG. Efter jobbet till banken. Lenis ba...

Av trazbert - 7 februari 2011 23:35

Fredag. Joooobbat. Vackert väder igen! Jettefiiiint. Efter jobbet hem och fått hemlagad mat. Ugnsstekt potatis och tjälknöl och sallad. Mums! Spelade rummy och drack ägglikör. Sen gick vi till dansrestaurangen. Lenis far bjöd oss på Alpenglögg. De ko...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards