Direktlänk till inlägg 5 februari 2011

920209

Av trazbert - 5 februari 2011 12:17

Söndag.

Trrrrött. Vaknat o upptäckt att Leni kommit hem. Hon dök tydligen upp vid 5 halv 6. Fint väder. Sjutusenfemhundra hemska turister förbi i liften idag. Några trevlig åxå. Anton kom förbi och lunchade ihop med mig. Jag ville betala men HADE GLÖMT PENGARNA I RYGGSÄCKEN. Jag skäms. Han fick betala alltihop. Suck. Han som knappt tjänar nå pengar som fattig soldat. Skilts åt efter lunchen. 1 puss. 1 kyss. Mums. Efter jobbet tog vi en skidtur ner i dalen genom skogen. Jättesvårt att bromsa. Skidorna bara fortsätter. Som att åka på räls med ett lok bakom som skjuter på. Trillat flera gånger. Lyckades parkera i en omkullfallen gran vid sidan av stigen. Armar och ben åt alla håll. Kom inte loss. Fick kämpa ett tag. Det var väldigt mysigt men kämpigt för benen. Vi kände inte riktigt igen från förra gången, men då hade vi heller inte följt vägen. Kom äntligen fram till dalbyn och tittar på skylten. Fel by. Vår by ligger 30 min till fots åt andra hållet. Säkert längre tid med pjäxor…Travade iväg. Kommer dit vägen svänger åt andra hållet. Leni ville fortsätta llängs vägen, men det ville inte jag för det fanns nämligen en stig MED snö som fortsatte åt rätt håll. Genast sa min instinkt att denna vägen skall vi följa. Leni litar inte riktigt på mina positiva övertygelser. ”Lovade” att bära hennes skidor om vi skulle bli tvungna att gå tillbaka. Finns det några djur här? undrade Leni. Tja, björnar, rävar, apor, taxar kanske. Finns det BJÖRNAR? Om det finns så….får vi väl….åka…FORT. Vi kom till slutet av vägen. Snön slutade som en kil alldeles intill en bergvägg. Jag promsade preXis innan snön tog slut. Pjuxen skrapade mot bergväggen och skidorna stod i kors…Lyckligt framkomna med nymånens vägledning smaskade vi i oss varsitt litet ostsnitt. Och blev proppmätta. Med lök. Vi var klara när Anton kom ner till kabinbanan. Timing! Tog kort på honom i uniformen men han vägrade ta på sig baskern…tråkmåns. Fick en hejdåkyss av ”min” soldat. Leni tyckte att han ”vevade” bra…det har jag sagt förut: att jag tycker att han ser ut att PUSSAS SÅ GOTT och det stämmer! Hejdå Plankton. Nu får jag inte se honom på två veckor. How sad. Jaja. Efter det gick vi hem till Th’s kompis för att reda ut vad som hänt igår. Leni hade nämligen inte varit hos Damman till halv 6, utan gått hem till Th’s kompis o suttit o pratat och lekt med hans nya kattunge, galen i djur som hon är. Det hade bara varit de två där så nu var de tvungna att komma överens om nån annan officiell version. Hur många hade de varit 3-4-5 st? vid 21.30 staplade vi hemåt, aströtta. Leni full (med förhoppning om att få en skymt av Th). Jag var så trött att jag hade kunnat lägga mig ner och sova i en snödriva. Utan problem. Leni somnade på extrasängen. Jag frågade: ska vi gå o lägga oss? Ja, gud så skönt svarade hon och sov vidareJ

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av trazbert - 4 mars 2011 18:43

Lördag 29:e februari. SKOTTÅR. Jobbat. Ringt Anton kl.12. Han hade precis kommit hem. Han skulle hälsa på mig på lunchen hos Leni i babyliften. Så stod han där när jag kom tillbaka från toa. Snuttego. Puss. Kram. Jag vaknade med ont i halsen och tj...

Av trazbert - 10 februari 2011 18:55

Fredag. Aptrött. Sopat liftkabiner för att ladda batterierna och hålla mig vaken. Sen var jag pigg resten av dagen trots att jag bara sovit 3 timmar och hållit igång hela natten. Reot2 ringde och undrade hur det stod till. Han vill komma och hälsa på...

Av trazbert - 9 februari 2011 23:54

En helt vansinnigt rolig kväll: TORSDAG! Här ska det bli sidrekord! Jobbat. Reto2 ringde. Undrade om vi skulle byta underkläder? Haha. Spökdjuret bakfull så in i lingonskogen. Han somnade nästan stående…Storbossen gick förbi och kommenterade...

Av trazbert - 9 februari 2011 21:37

Måndag. En vanlig jobbardag men vansinnigt vackert väder. Den rackarn Leni var ledig och åkte snowboard hela dagen. En annan fick minsann häcka inomhus och där var det kallare än utomhus. Det är tur man har HEIZUNG. Efter jobbet till banken. Lenis ba...

Av trazbert - 7 februari 2011 23:35

Fredag. Joooobbat. Vackert väder igen! Jettefiiiint. Efter jobbet hem och fått hemlagad mat. Ugnsstekt potatis och tjälknöl och sallad. Mums! Spelade rummy och drack ägglikör. Sen gick vi till dansrestaurangen. Lenis far bjöd oss på Alpenglögg. De ko...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards