Direktlänk till inlägg 7 februari 2011

920221-23

Av trazbert - 7 februari 2011 23:35

Fredag. Joooobbat. Vackert väder igen! Jettefiiiint. Efter jobbet hem och fått hemlagad mat. Ugnsstekt potatis och tjälknöl och sallad. Mums! Spelade rummy och drack ägglikör. Sen gick vi till dansrestaurangen. Lenis far bjöd oss på Alpenglögg. De kostade 84 kr styck!!! Å helskotta…det är tydligen dyrare på kvällen…Lyssnade på dansbandet som var aaaningen tamt. Vid kl. 23 gick vi till discot. Häckade där ett tag och gick hem till halv ett! Hur många fredagar har vi glidit hem så tidigt? Vi somnade som stockar. Missinassa (mitt i natten) knackade det på dörren enligt Lenis (). 3 gånger t.o.m Inte hört nåt.


Lördag. Och jag är LEDIG och vädret är HELFINT. Fick veta att mitt objektiv fanns att hämta på posten. JÄTTEBRA! Efter en jättegod frukost tillagad av Lenis far häktade jag iväg till posten. Tyvärr hade den stängt 10 minuter för tidigt. Jag kom liksom 10.40 (Idag undrar jag om jag egentligen var 10 minuter sen, vilket skulle vara mest troligt, för inte stänger väl en post 10.50…var nog bara lite självironisk). Såg postfrun där inne. Vinkade. Ingen reaktion. Knackade på rutan. No reaction. Hon vägrade helt enkelt titta på mig fast jag vinkade 50 cm framför näsan på henne. Förbannade kärring.


Jag om Anton till Lenis far: Vi är bara ”soffpolare”. Vaddå? Softpolare? (precis vad jag trodde från början). Fick en ilsken blick av Leni som genast fick mig att förstå att hennes () inte var insatta i ämnet. Tur att vi inte satt vid bordet för då hade min fot blivit blå. Pussanton.


Åkt skidor med Lenis (). Branta backen. Härligt! Bytte till SB vid-tiden. Åkte med några i by-gänget. Såg älskling komma swischande. Jippie! Åkte med honom sen. Satt o pussades i varenda lift. Gott men farligt. Stod i backen och väntade på Lenis (). Medan jag stod där på alla fyra och brädan fast på fötterna kom Slo swischande. SKWROASCH så hade jag snö på kläderna, innanför kläderna, i håret och på andra ställen. SKWROASCH så kommer hans kompis och snöar ner mig ännu en gång. Fniss så roligt man kan ha. Borstar och skakar med en arbetsmyras febrilitet. Skwrasch (inte skwroasch  som det låter om SB) så kom en gammal farbror på skidor och skvätte snö på mig DESSUTOM. Gissa om alla fnissade…Farbrorn verkade helt omedveten om sitt fräcka tilltag. Fick ta av mig alla ytterplagg ( tröjor) för att få bort all snön och vid det laget hade jag tappat bort Anton för länge sen. Såg resten av gänget åka upp med liften. Och Anton. Långt efter de andra. HEY, vart tog du vägen, undrade han  när han fick syn på mig. Sorry…Syns hemma hos mig kl. 17 gastade han. OK! Där det blir brant på vänstersidan klev jag av liften i en mindre vacker kullerbytta. Hoppla. Är jag helt sanslös? Jag har helt glömt att skriva vem som var ”huvudperson” i ”gänget”…CeHå såklart!!! Det var hur kul som helst. Vi busade lite och knuffades och kastade snö HAN & JAG. Han tyckte det var skoj i tisdagskväll. Kul, hoppas han gör om det.


Jag gillar Antons häck. Nice as, sa jag till honom inne på fiket. Han bara flinar och säger att jag får sluta säga så där. Hans kropp…mmmmmm säger jag. Kl. 17 gick jag hem till honom. Surprise: jag har mens…NU IGEN, sa han…gosade i en timme. Hem o käkat, sen pubrunda. Sen discot. Ch där. Vinkat med ett tomt ölglas till honom, då bjöd han på en ny. Gullet. Leni ville inte ha. Drack lite drinkar. Anton var gullig mot mig hela kvällen. Pratat lite med Ch och frågat om han vill ha en kepa när han fyller år på torsdag. Vad för en kepa? En sverigekepa! O JA! Men måste man beställa den från Sverige, undrade han. Nä, du får min i så fall! Det verkade han bli jätteglad för. Tänk, sa jag, då måste Tomtenisse bli …(båda samtidigt) EI-VER-SÜCH-TIG (avundsjuk) !!! Skratt! Lite senare blev jag utsatt för världens matlådeattack i nacken av Anton. Ätit lite på honom. Sagt till honom att han är min matlåda. Vad är det för nåt? Jaaaa, det kan jag inte förklara…Jo, säg nu! Jaaa, det är en sorts…nej det går inte, fråga Leni. Leni, I want an explanation. Vaddå? Matlåda! Mmmmmmnää. Jag förklarade för honom tillslut. MATLÅDA…är jag en MATLÅDA?! Smaskat på varann ett tag. Så skulle de ta sitt himla luktsnus. Ska vi prova frågade jag min polare Leni. Mja. Plötsligt satt vi där med varsina snushögar på handen. Sniff. Mint. Ren i näsan. Gott. Resultat? Inget. Mening? Rensa näsborrarna. Känner du inte av det? Anton fnissade. Då måste du ha lite till! Nä! Jo! Jahapp. Om igen. Sniff. Luktade INTE likadant. Nu slemmade man igen och började nysa istället. Nysa och nysa. Nysa. 10 gånger. Och några till. Nysar alltså. Slutsnusat. Ut på toa. Såg ut som Slo då han snusade sist och gick ut på toa. Röda ögon. Några i tjejgänget tyckte: aha schwartze Nase…snusat? Aha. Fy. Hem till Anton. Hans föräldrar sov. Tja. Härlig kropp har han…stannade till 03.30…jag kom i säng 04.30


Tidigare på kvällen kom Rudan in på puben. Han pratar oerhört långsamt och verkar tänka i ungefär samma takt. Jag körde ”hurmångafingrarhar10händer?” på honom (man säger det snabbt och så håller man upp båda händerna och spretar med fingrarna). Det tog en liten stund, men han svarade ”femtio”. Antons omdöme: han är inte dum, men långsam. Och Anton har ju givetvis inte pratat med exet. Han ville visst inte göra det per telefon…jaja, han gör som han vill. Frågade om han hade dåligt samvete? Han tittar åt vänster i öronhöjd och lite lägre (känsloområdet?) och funderar ett tag. Han  verkar inte ha så dåligt samvete för de har inte haft det bra på sistone. Sista gången de grälade rök visst stickor och strån. Han sa att det var tur att ingen av dem hade en kniv i handen för då…(ojojoj!). Det grälet hade jag velat se. Frågade om han älskade henne. Ja, en gång gjorde ha det. 10 månader hade de varit tillsammans. (tillåt mig småle i nutid :))


Söndag. Sovit 3½ timme. Inte känt mig 100 %-ig. Nästan somnat på jobbet. Inte mått bra. Anton skulle ha kommit och åkt med mig på lunchen men han sov tydligen. Han kom förbi på jobbet och sa hejdå sen. Leni kom förbi efter jobbet så gick vi till en restaurang och drack varsin varm choklad. Hem och ätit jättemumsig blodpudding som Lenis () haft med från Sverige! Tittat på avslutningen av OS. Norge hade en jätteuppvisning och nån prinsessa på en isbjörn. Fin ishörning, tyckte Leni. ??? Asgarvat. Efter showen var slut: noshörningen var väldigt fin…skratt igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av trazbert - 4 mars 2011 18:43

Lördag 29:e februari. SKOTTÅR. Jobbat. Ringt Anton kl.12. Han hade precis kommit hem. Han skulle hälsa på mig på lunchen hos Leni i babyliften. Så stod han där när jag kom tillbaka från toa. Snuttego. Puss. Kram. Jag vaknade med ont i halsen och tj...

Av trazbert - 10 februari 2011 18:55

Fredag. Aptrött. Sopat liftkabiner för att ladda batterierna och hålla mig vaken. Sen var jag pigg resten av dagen trots att jag bara sovit 3 timmar och hållit igång hela natten. Reot2 ringde och undrade hur det stod till. Han vill komma och hälsa på...

Av trazbert - 9 februari 2011 23:54

En helt vansinnigt rolig kväll: TORSDAG! Här ska det bli sidrekord! Jobbat. Reto2 ringde. Undrade om vi skulle byta underkläder? Haha. Spökdjuret bakfull så in i lingonskogen. Han somnade nästan stående…Storbossen gick förbi och kommenterade...

Av trazbert - 9 februari 2011 21:37

Måndag. En vanlig jobbardag men vansinnigt vackert väder. Den rackarn Leni var ledig och åkte snowboard hela dagen. En annan fick minsann häcka inomhus och där var det kallare än utomhus. Det är tur man har HEIZUNG. Efter jobbet till banken. Lenis ba...

Av trazbert - 6 februari 2011 20:17

Onsdag. Jobbat. Fint väder. Kallt. Fryser. Förbannade arroganta turister. Varit irriterad och på dåligt humör halva dan. Hem. Lagat blomkålspaj. Stackars hostLeni diskat…igen…SVERIGE HAR FÅTT ETT OS-GULD!!  Pernilla Wiberg i (stor?)slal...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards