Alla inlägg under januari 2008

Av trazbert - 7 januari 2008 20:58

Leni har fortfarande kidnappat min dagbok:


Vi har åkt snowboard hela dagen och ätit ost hela eftermiddagen och ligger nu och vilar.

Nu måste vi duscha för vi har en ASLÖRDA’ på DISCOT framför oss. Let’s hit the glögg!!!

 

Tack Leni… min sekreterare!


Ujujujuj gissa om detta var en LÖRDAG! Vid halv 3 åkte jag med Ralf o Stefan o gänget. Himla skoj! Dock slog jag i hakan och bet mig i tungan och fick skrapsår. Ralf är en mysig kille på sätt och vis men jag måste dumpa honom. Leni tycker att han är för gammal…hehehe….29 år kanske är att ta i när det faktiskt finns de som är 10 år yngre. Hellre splittert ny än bättre begagnad. (JAG VET hur det låter). Han tog tag i mig och rullade runt med mig i snön. Lite småmager är han allt. Anders var hos oss och berättade om sin lediga dag när han hade åkte fel genom skogen ner till  byn och tappade handsken nånstans på vägen och pulsade tillbaka och letade. Ett himla svettigt äventyr på 6 timmar. Phew! (nehejdu min lilla vän, det var allt i fredags som Anders var hos oss. Lite rörigt detta, så även i min dagbok. Vilken jävla dag. Städade vi? Aldrig mer ledigt lörd-sönd, det är alldeles för farligt för den kronologiska ordningen. Liksom FÖR många ”vitaminer” på discot.

 

Till discot. Anton där. Utan brud. Bjöd honom på en öl (som jag själv hade fått, dricker hellre panage). Mötte honom när han kom. Han har klippt sig STUBB! Himla söt var han, så jag slängde upp kameran och tog kort. LillReto hade pekat på honom och kommenterat frisyren. Då pekade Anton tillbaka och sa RUHE! Anton jättetrevlig att prata med. Både Anton och Ch’s bror ska in i lumpen. SUCK. Leni tycker Anton liknar en apa. Men det gör han ibland. En gullig. Ralf var där och hade frågat efter mig men han gick vid 01. jag tyckte anton skulle dansa med mig eftersom det var hans ”sista” kväll.. mumsig varm o go. Leni o jag bjöd hem Dammi o anton på spaghetti. I vilket fall som helst slutade det med två timmars tungkyssande med anton. Hej å hå. Reto dök upp, knall i kolan. Han undrade var han skulle få plats att sova? Jag sover där jag somnar sa han och slocknade tvärs över våra sängar.

Av trazbert - 7 januari 2008 20:42

Leni kidnappade min dagbok och skrev "åt mig":

Började dagen med att leta efter min snowboard som kusse hade gömt i köket. Det resulterade i 2 min sen ankomst. Anton åkte upp i liften. 1 min später: anton går förbi och hejar…?aha han har en dubbelgångare. Märkte det när jag hejade på ”Anton” i grannbyn. Han hade sina gröna byxor. Detta berättade jag för min assuveränt helfräna rumskamrat Leni (hej alla barn). Men hon sa att han hade haft sina vita byxor med gula detaljer. Gåtan är löst. Idag har jag spanat helvilt efter en grabb i svartgrön overall. Edi…suck (hjärtan). På lunchen hade jag det jättemysigt. Åkte upp med killen i Levisjackan. Han är urtrevlig, heter Reto och är 19 år (!! Det tar sig, nu är det bra, mycket äldre får det inte bli. (red:s anm.)). Uppe på bergstoppen satt jag på en klippa med kusse och berättade roliga historier. Konversationsutdrag med sengångaren : - jobbar Leni med Berli?

Jag: - vaddådå?

sengångaren : -Näe, inget.

Jag: -vem har sagt det?

sengångaren : -ingen

Jag: -men du måste ha hört det nånstans ifrån?

sengångaren : - (tystnad). Berli sa det.

Jag: -vad sa han mer då?

sengångaren : -inget

Jag: -men något måste han ju ha sagt?

sengångaren : -näe…Berli var ganska full.

Jag: -men då måste han ha sagt något mer?

sengångaren : -han dricker väldigt ofta…

Jag: -men han måste ha sagt något mer?

sengångaren : -(tystnad)… Er sagt, Leni ist eine liebe Frau

Jag: -Guuuut

Äntligen fick han fram det.

 

Hem o käkat rispytt. Druckit Amaretto. Reto ska sova här inatt så han kom in med sitt täcke o sin kudde. Sen till discot. Förgäves försökt få något i baren. Dansat istället mellan varven. De tokiga tyskarna bjöd på B52’s. Roffan frågade vad jag ville dricka? Panache! Så hällde han upp en och gav till mig. Var kommer den ifrån? undrade jag. Han pekade på andra sidan baren. Där stod en trevlig pöjk och vinkade. Första gången det har hänt i mitt liv. (jag vill fortfarande understryka att detta är Lenis vinkling av min dagbok:). Han kom fram och presenterade sig. Damman (Lenis nya flirt). Han bjöd även på en öl till lite senare. Började bli lite knall i kolan. Slo har börjat flörta med en ny brud. Fritt fram för hårdflört insåg jag. Dansat heavy med Slo. Kroppsnära. (jag gissar att jag var mer än knall i kolan…). Här finns en hänvisning till ”Lambadan” den 31/12 som jag inte har något minne av…(yeah go for it babe). Busflörtat med alla söta pojkar på dansgolvet. Leni kunde inte låta bli att titta på Th eftersom det är något speciellt med honom. Jag bjöd upp Ch’s bror på sista. Han dansar som Ch, pratar som Ch och luktar som Ch. Det var en verkligt rolig kväll! Och det ska det bli imorgon också! Lördag. Ihaa!

 

Stupat i säng lycklig över att ha fått LÖÖN!

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards