Direktlänk till inlägg 5 februari 2011

920208

Av trazbert - 5 februari 2011 11:22

Lördag:

Stressig dag på jobbet. Reto2 ringt. Kommer den 14:e. Anton får troligen inte ledigt då. Han måste gå vakt. Dessa har nästan samma befogenheter som en snut. Måste einfach säga HALT 3 gånger innan de skjuter. En överste hade vägrat stanna en gång. Han fick sina 3 varningar och en salva i benet. Översten blev fälld för att ha gjort fel och fick sitta i fängelse…Militärerna i Schweiz har det rätt så hårt. De måste ha uniformen perfekt knäppt och allt. När de åker hem på permis måste de ha uniformen på sig. (a dead skunk in the middle of the road, sjunger de på radion just nu). Det finns nån typ av militärkontrollanter på tågstationerna överallt som kontrollerar om rekryterna följer klädföreskrifterna. Har de bara missat en knapp kan de få spendera helgen i häktet istället för hemma. Sen plötsligt hände allt på en gång. På jobbet alltså. Datorn la av. Telefonen ringer. ANTON kommer (jag studsade till), Ch går förbi och är lika söt som vanligt och stannar och pratar lite. Anton frågade om jag vill komma hem till honom och hälsa på efter jobbet. Hemskt gärna. Hjärtat bankade och smilbanden fastnade i nåt krampliknande nästan bakom öronen. I förvirringen lyckades jag totalkvadda en bläckpenna. Den bara gick sönder. Ingen koordination, ingen kontroll, ingen styrsel, så kommer Ch på detta. En människa pallar inte för vad som helst. Ibland blir det helt enkelt för mycket bara. Min barndomsväninna ringde mitt upp i alltihopa också. Skoj! Faster ringde åxå! Efter jobbet gick jag hem till Anton. Mysigt hus innehållande 1 stycke mysig pöjk. Puss o kram o gosegos. Lyckades slå huvudet i hans sängbord. BULA! Fniss. Badade badkar. Genomskönt! Någon gång under tiden hade någon varit in i huset och hämtat hockeygrejer. Tja, troligen CH (gulp). 3,5 timmars mys! Fick en puss utanför hans jobb sen. (I kanten har jag noterat att Zähigkeit = uthållighet. Nytt ord). Spenderade kvällen på discot med diverse svartsjukedramer. Ett där jag stod bredvid Slo och dansade och hans flickvän försökte mörda mig med blickar. Ett annat där Ch’s bror tittade surt på mig och Anton när vi dansade tryckare. Jaja. Jag och Antonplankton gick hem till oss vid 01 tiden. Sen är det nåt överstruket i dagboken med kommentaren: HU så det låter, det tar vi bort. Censur. Masserat hela gosingen. Han har en härlig kropp. Muskler. Greppvänlig. Speciellt ryggen. Och häcken och benen och armarna. Fiiiiin. Han gick vid 03. Jag somnade som en stock.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av trazbert - 4 mars 2011 18:43

Lördag 29:e februari. SKOTTÅR. Jobbat. Ringt Anton kl.12. Han hade precis kommit hem. Han skulle hälsa på mig på lunchen hos Leni i babyliften. Så stod han där när jag kom tillbaka från toa. Snuttego. Puss. Kram. Jag vaknade med ont i halsen och tj...

Av trazbert - 10 februari 2011 18:55

Fredag. Aptrött. Sopat liftkabiner för att ladda batterierna och hålla mig vaken. Sen var jag pigg resten av dagen trots att jag bara sovit 3 timmar och hållit igång hela natten. Reot2 ringde och undrade hur det stod till. Han vill komma och hälsa på...

Av trazbert - 9 februari 2011 23:54

En helt vansinnigt rolig kväll: TORSDAG! Här ska det bli sidrekord! Jobbat. Reto2 ringde. Undrade om vi skulle byta underkläder? Haha. Spökdjuret bakfull så in i lingonskogen. Han somnade nästan stående…Storbossen gick förbi och kommenterade...

Av trazbert - 9 februari 2011 21:37

Måndag. En vanlig jobbardag men vansinnigt vackert väder. Den rackarn Leni var ledig och åkte snowboard hela dagen. En annan fick minsann häcka inomhus och där var det kallare än utomhus. Det är tur man har HEIZUNG. Efter jobbet till banken. Lenis ba...

Av trazbert - 7 februari 2011 23:35

Fredag. Joooobbat. Vackert väder igen! Jettefiiiint. Efter jobbet hem och fått hemlagad mat. Ugnsstekt potatis och tjälknöl och sallad. Mums! Spelade rummy och drack ägglikör. Sen gick vi till dansrestaurangen. Lenis far bjöd oss på Alpenglögg. De ko...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards