Direktlänk till inlägg 9 februari 2011

920224-26

Av trazbert - 9 februari 2011 21:37

Måndag. En vanlig jobbardag men vansinnigt vackert väder. Den rackarn Leni var ledig och åkte snowboard hela dagen. En annan fick minsann häcka inomhus och där var det kallare än utomhus. Det är tur man har HEIZUNG. Efter jobbet till banken. Lenis bankobjekt där. Han flinade bara och tittade in i andra sidan väggen. Omöjlig att heja på. Undrar varför han flinar SÅ när Leni är i närheten? Till posten. FÅTT (köpa) MITT OBJEKTIV!!! Först ville de inte ge mig det pga nåt fel på avsändaren. Fick vänta ytterligare några minuter. Som OM jag inte har fått vänta tillräckligt!?! Tillsut fick jag mitt objektiv. Leni tycker att jag kan se ARG ut. Ut o käkat på restaurang. Raclette. Gott!


Tisdag. Jobbat (nähä?)…Vi fick brev från Cattis. Hon hade förstått att det var Anton jag pussat på när jag skrev att ”han ser ju iaf pussgo ut”. På tal (skriv) om Anton, jag skulle vilja veta vad som fick honom att följa med lördagsnatten den 1:a februari? Vad han tyckte och tänkte, trodde? Hade han väntat sig att vi skulle pussas? Hade han minsta tanke åt mitt håll innan? Vet han om att jag inte hade minsta tanke på att ”förföra” honom? Inte ens ”om farbror följer med upp i skogen” hade jag tänkt. Vet han om att han är beroendeframkallande? Skulle kunna tillbringa en hel dag och en hel natt med att pussa på honom. Efter jobbet hem och lekt utslagen i 1 timme. Sen häktat iväg till Nachtski (kvällsskidåkningen), trots lårmuskelsmärtor. Åkt SB och det var jättekul i två hela timmar. Lenis () kom hem från sin tur till Milano. De hade köpt något åt oss. Åkte pulka hem på brädan. Lyckades åka baklänges ner på huvudgatan där det var en snövall på lite mer än en meter. BONK! Skrattat. Gjorde inte illa mig. Leni fick en hårsnodd från Dior och jag fick en DAGBOK!!! TACK!!! Spelat lite kort. Leni vrålat lite på mor sin, as usual. Hon blir så lätt arg på henne. Men det är klart, mamsen kan konsten att gnälla på Leni som då förvandlas från prinsessa till grönrött monster.


Onsdag. Jobbat. Kom på att Leni ska bli djävul på Fassnacht. Gjorde en svans av svart gummilist, svart tejp och kartong, horn av papper och tejp och det bästa av allt: en eldgaffel av en barnskidstav och kartong o tejp. Hon blir vansinnigt bra som en ”riktig liten dj-vel”. Vi får samla eldsjälar och bilda fan-club (aaaaaahaha!). Och jag ska bli liemannen. IIIIhaaaaa!


Jag längtar efter Anton. Det här är inte bra. Det blir bara värre och värre. Han börjar kännas i hjärtat...SYNDSYNDSYND att han inte kan vara här på veckorna. Pussokram. 3 dagar kvar. Längtar. Och PL ringde! Han kommer (åxå) på lördag eftermiddag! Kul att få se honom igen! Han frågade om jag fortfarande var kär (i Anton)? Kär? Mjaeaea…Haha, vill han inte? Jodå, alldeles för mycket…Du måste visa mig vem det är så ska jag säga om han är godkänd! Näää! Är han mycket svartsjuk? Hrm, ingen aning faktiskt. Hehe.


Vi fick post från Reto2. Äntligen får jag tillbaks min BH. Öppnar paketet och vad ligger däri??? Ett par KALSONGER!!! Omslagna med rött silkesband och innehållande 2 paket choklad. På ett papper stod det NO COMMENTS! Vi fick även ett litet brev på ”schwitzerditsch”. Himla roligt! Lenis mor tyckte faktiskt att Anton såg kelig ut. Vadvardetjagsavadvardetjagsa. Jag kan inte ha helt fel i alla fall. Hon tyckte han såg ut att titta så rart på mig (!). Som om han tycker om mig. Det var jätteroligt att höra. Hjärtat slog några extraslag av ren glädje. Nu får jag sluta skriva om min pussgurka till pojkvän annars måste jag snart börja i min nya dagbok…


Efter jobbet ner på byn, mötte Reto som berättade att Fassnachtsmaskeraden är imorgon på discot!!! Ooops, vilken tur att vi fått i ordning alla våra saker. Köpt några extra detaljer, svart och vit zinkpasta. Det blir hur bra som helst! Hem o ätit moussaka. Som lasagne med aubergine. Mums! Lekt med maskeradgrejerna. Kladdat och målat. Kul! Duschat, tagit med Sverigekepan inslagen i paket till Ch och gått till discot. Givetvis var han ikke där. Roat oss. Dansat. Slo, Damman, spökdjuret (sengångaren) som var knall i kolan och en massa andra där. Jag gick hem före Leni. Sovit som en stock.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av trazbert - 4 mars 2011 18:43

Lördag 29:e februari. SKOTTÅR. Jobbat. Ringt Anton kl.12. Han hade precis kommit hem. Han skulle hälsa på mig på lunchen hos Leni i babyliften. Så stod han där när jag kom tillbaka från toa. Snuttego. Puss. Kram. Jag vaknade med ont i halsen och tj...

Av trazbert - 10 februari 2011 18:55

Fredag. Aptrött. Sopat liftkabiner för att ladda batterierna och hålla mig vaken. Sen var jag pigg resten av dagen trots att jag bara sovit 3 timmar och hållit igång hela natten. Reot2 ringde och undrade hur det stod till. Han vill komma och hälsa på...

Av trazbert - 9 februari 2011 23:54

En helt vansinnigt rolig kväll: TORSDAG! Här ska det bli sidrekord! Jobbat. Reto2 ringde. Undrade om vi skulle byta underkläder? Haha. Spökdjuret bakfull så in i lingonskogen. Han somnade nästan stående…Storbossen gick förbi och kommenterade...

Av trazbert - 7 februari 2011 23:35

Fredag. Joooobbat. Vackert väder igen! Jettefiiiint. Efter jobbet hem och fått hemlagad mat. Ugnsstekt potatis och tjälknöl och sallad. Mums! Spelade rummy och drack ägglikör. Sen gick vi till dansrestaurangen. Lenis far bjöd oss på Alpenglögg. De ko...

Av trazbert - 6 februari 2011 20:17

Onsdag. Jobbat. Fint väder. Kallt. Fryser. Förbannade arroganta turister. Varit irriterad och på dåligt humör halva dan. Hem. Lagat blomkålspaj. Stackars hostLeni diskat…igen…SVERIGE HAR FÅTT ETT OS-GULD!!  Pernilla Wiberg i (stor?)slal...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards