Alla inlägg under november 2007

Av trazbert - 10 november 2007 12:49

Som Tati uttrycker det: "Eine Freundin ist ein Grund aber kein Hindernis" Hehe.


Visst måste byvägen underhållas eftersom hela konceptet bygger på att man ska kunna åka skidor överallt, men vattna när det är minusgrader...livsfarligt för nybörjare på SB som jag. Förbannat halt. Jag lyckades ta mig hel till liften, men väl där drattade jag på ändan och slog svanskotan i en isknöl. Hade ont halva j-vla dan. Det borde vara skottpengar på dem som kommer på att gatan ska bevattnas. Därav de brandslangar jag stöp på häromkvällen...Leni skulle kunna öva på dem med armborstet hon hade tänkt köpa (för att använda på diverse flickvänner, obs inte bokstavligen, nejnej)


Efter jobbet fick vi för oss att åka skidor offpist ner till dalen och ta linbanan upp igen. Kl. 17 mötte vi de tokiga tyskarna "Sigge och Grisen" och co. Sen for hela gänget iväg över stock och sten. Anders fick lite problem när det blev för mycket utför. Detta var den absolut mysigaste skidtur jag nånsin gjort. Böljande landskap, skog och bodar. Branta backar. Offpist endast! Verkligen underbar upplevelse. Det jobbiga var att vi fick bära våra skidor längs en slingrig bergsstig de sista 20 minutrarna. Vansinnigt härligt och uppfriskande. Befriande. Pustade ut lite när vi kom fram till linbanan. Sen drog vi igång ett 15-minuters hejdlöst snöbollskrig. Alla mot alla. Alla mot mig. Alla mot Leni. Vi mot resten. Himla roligt. Försökte beställa ostsnittar på den enda restaurangen i dalen. Omöjligt, restaurangen var fullbokad. Får vi beställa nåt att dricka då? Jo. Får vi sitta nånstans? Ok, i finsalen...Vi försökte beställa ostsnittar men det gick inte så vi beställde en ölrunda till. En ostsnitt lyckades vi få som vi delade på 10 pers. När den kom in följdes den av 10 suktande ögonpar och ett unisont "ååååååhhh!".


Blev lite surrig av ölen. Vi missade 3 tilltänkta linbanor upp. Mera öl mera öl mera ölölöl. Väl uppe i byn gick vi in på WS och käkade raclette. MUMS! Reto2 berättade en massa "mongo"-historier: följande berättas med läsp-ljud: "Sussi är den enda i vår familj som inte läspar. Säg nåt Sussi!" -"Bghwmlbgh". De tokiga tyskarna bjöd på B52.


Pratat lite med Sengångaren. Undrar om den mannen har dieselångor i huvet?


30/1:

Slo stressar upp sina små skidelever genom att springa genom liftspärrarna till gondeln längst bort för att hoppa in och hela raddan med ungar springer skrikande efter. Så tvärnitar han och bara flinar.


Fick ledigt på eftermiddagen och hetsade iväg till Leni för att åka skidor med Reto2. Jag var arg för att mina skidpjux var för stora. Att jag bara orkar hänga upp mig på petitesser. Arg, arg, arg stoppade jag papper i pjuxen när en belåten Leni satt och tittade på. Nu förstår jag hur hon känner det när hon blir arg åxå. Sen blev det bättre och det var roligt att åka skidor.



En av servitörerna på B-hof lyckades köra över en kvinna i skidbacken. Och detta med sin SNOWBOARD. En crazybana. Skit också. Det ger ej snowboardarna bättre rykte. Jag tror damen bröt ett ben.


Fick brev av Cattis. Hon hade skrivit eine kleine dikt om byn på rim och hela 5 sidor! Otroligt! Om allt som hänt de senaste 4 veckorna.


Åkte upp i liften med lillReto. Aptrevlig grabb. Han kommer att bli en riktig diva när han blir äldre. Hans tillbehör är alltid en ölflaska och en cigg i mungipan. Även på skridskobanan. Suck.


Kollade in när Slo åker bräda. Han ligger nästan ner i svängarna. Snabbt går det. Snyggt är det. Fan vad duktig han ÄR! Sista svängen han gjorde ligger han nästan helt ner på backen med ena handen i och kör en hel cirkel. Jag gapade av stum beundran (som en abborre…). Det såg så himla härligt ut. Imponerande!


Hemma på kvällen. Somnat som en klubbad oxe efter god mat och lite vin.


Av trazbert - 10 november 2007 01:29

Efter en tuff dag på bräda där jag släpat på mage 200 meter i liften och sagt hejdå till Nicky, en skön kompis, och dansat oss svettiga på discot gick jag hem och tog det lugnt. Skulle precis hoppa i säng. Vilka kommer då om inte HELA GÄNGET! Jojjomensan, men ikväll var det lugnt. Bert somnade mellan mig och Leni som somnade först efter att Bert hade killat henne i ansiktet med ett piprensar-bi. Det tyckte hon visst om och somnade som en liten gris.


21/1: Vaknat med pangförkylning. Lite dizzy. Jobbigt att jobba. Slo hade som vanligt problem med sitt liftkort. Uppgivet leende kapitulerade han inför liftspärrens makt. Sa åt honom att komma runt till kassan. Det var nåt fel på hans kort. Gjorde ett nytt åt honom. Spänd av förväntan gick han till liftspärren. DET BLEV GRÖNT! För först gången den här säsongen kunde han gå igenom som en normal person. V-tecken och jättesmil. Han kom fram till kassan och gav mig en stor puss mitt på munnen till hans små skidelevers stora förtjusning. Men det var inte dagens första puss. Nicky hade varit förbi tidigare och sagt hejdå och då fick jag en bamsekram och en stor mjuk puss. Och så fick jag en slängkyss från en av patrullerarna. Min sega arbetskamrat sengångaren sitter och svär över att han inte minns vilket hotell han har bokat åt sina kompisar och att han inte har skrivit upp det istället för att ringa runt och ta reda på det. VA?! Men han fnissade lite åt sig själv åxå. Fabbro doktorn gick förbi och tittade mig i ögonen och konstaterade att jag hade feber. Kom förbi hos mig om det blir värre! sa han. Snällt.


Cattis och Leni upplevde ett svartsjukedrama på discot. Kate hade dansat med en annan tjej. Då kom den tjejens FLICKVÄN och drog bort henne därifrån. VADDÅ? De kan väl samsas?! De är ju iaf av samma kön...hehe. Th hade spelat en låt för Leni som smalt.


24/1:

Pratat lite med Claudia. Hon känner PL. Kul. Hon tycker att han är en riktig flörtis. Stämmer bra. När jag skulle ut från toaletten stod "tomtenisse" ivägen. Han sa att jag bara fick komma förbi om han fick en puss eller en smäll eller 2 franken. Tänkte ta tag i honom och ge honom en puss, men han ryggadeundan för han trodde han skulle få en smäll, hihi.


Tidigare under säsongen försökte Ch lura i mig att en kille var hans bror, trodde jag. Det visade sig att de faktiskt var bröder...Nu när jag tittar närmare så ser de ganska lika ut. Sett en snyggturist, men han är här alldeles för kort tid för något allvarligare intresse.


25/1:

Trött. Kom i tid till jobbet! Passar på att skriva dagbok på jobbet när inget händer men det gör det; turister, jag menar terrorister, kommer hela tiden och avbryter. Det gillar jag inte. (Jag tror jag har fått det där om bakfoten, turisterna är ju mitt jobb men jag verkar mest se dem som besvärliga finnar i röven).


Stackars Luss frågade om vi haft nån svensk orgie i rummet häromnatten? Det hade låtit och rumlats och härjats till jaaaa halv fem på morgonen! Men nej det gjorde absoluuuut ingenting, han var inte arg, bara nyfiken. Hade ni en MAN på rummet? (Han hade nämligen hört en manlig stämma. Troligen Berts...) Näe två... TVÅ?!!? Jaha-hahaha, svensk orgie HÄH? Knas. De gick inte förrän halvåtta. HALVÅTTA?!?! Ögonen stod ut på Luss när han försökte föreställa sig hur en "svensk orgie" såg ut...Han skulle bara veta att det han trodde i själva verket var mintkolavolleyboll, blinda kon och mänskliga helikoptern mm...


Tati frågade om jag kunde hjälpa henne lite första gången hon står på bräda. Sagt och gjort. Jag fick för en stund vara snowboardlärarinna! Kul. Lyckades förmedla mina ej allt för stora kunskaper i snowboardåkning. Hon tyckte det gick framåt. Man måste helt enkelt ha nån som talar om hur man gör första gången. Annars kan man hålla på i flera timmar och bara mala och ändå inte komma nån vart.


Ths brud är fortfarande säker på att Leni är ute efter honom, Danne eller icke Danne har tydligen ingen inverkan. Hon har så rätt så.


Den gemensamma tvättstugan för 15 studios brukar vara ordentligt upptagen. när man då glömmer bort att hänga upp sin tvätt brukar det leda till irritation. Men gubben som alltid svär, som vi därför har döpt till "pitschkamadonna", vilket betyder ungefär "fittmadonna" på utrikiska, hade nu hängt upp vår tvätt för att kunna använda tvättmaskinen. Otroligt. Det går ju att bara slänga ut tvätten från maskinen faktiskt...


27/1:

Började dagen med att komma ca 7 minuter för sent. De tycks ha tröttnat på det för jag har fått tillsägelse om skärpning...

Fått brev från PL. Han kommer hit i slutet av februari!



Av trazbert - 6 november 2007 23:15

Äntligen dags för Leni att äntra scenen! Hurra nu är hon här min kära rumskompis! Glädjeskutt! Kompisen Cattis var med åxå! Alla var dock inte lika glada att se oss "svenskor", speciellt inte linbanekonduktören som ville ha betalt. "Äh, vi jobbar ju här", sa vi. Då ville han ha betalt för bagagevagnen. Men ge dig zurgubbe, jag fick löfte om att få låna den. Han har säkert haft en svår barndom. Enfärgat lego kanske? Släpat hem bagaget på pulka genom byn. Käkat och sen iväg till discot!


Det är lite lustigt med våra så kallade kodnamn. En kille såg ut att heta Robert, alltså blev kodnamnet Robert. Problemet var att det var precis vad han hette...Vi hade i alla fall väldigt roligt, Leni spanade (hjärtsnörp) och ville aldrig gå hem.  Kom i säng kl. 03 IGEN.


Kursiv text syftar på Lenis egna inlägg (oftast med rött bläck) i min dagbok, eftersom vi ständigt läste varandras dagböcker och la till lite nödvändig fakta. Det kan jü hända att man mindes "fel" efter en öl eller två. Eller så ville vi bara understryka känslan med ett sammanfattande ord. Idag hade vi säkert gjort en och annan smiley. Då ritade vi små även teckningar över diverse känslotillstånd. Får se om jag lyckas scanna in nån.


Söndag 29/12:

Jobbat, snortrött. Sol, 5-10 plusgrader. Skönt. Käkat hemma, vi bjöd in Anders  som inte hade råd att gå ut o äta. Kortspelskväll med snaps och mycket skratt. Anders hade krockat med en tysk kärring i barnbacken och fått fläskläpp:)


Måndag 30/12:

SOVIT! För en gångs skull UTVILAD! Leni har sett den där snygga brunbrända, brunögda killen som har likadan jacka som Ch, med stjärnan på ryggen. DESSUTOM hejjar han.


Tisdag 31/12:

Blev bjuden på jultallrik av jobbet. Och vin. 2 små glas och jag kände av det. Redan kl. 17. Handlat inför kvällen. Frågade "den lilla runda juggen" som jobbar på affärn om en god champagne. Kom här, sa han och visade mig en flaska. Så tittade han sig runtomkring och mixtrade med prislappsapparaten och vips fick jag en flaska skumpa för 60 spänn istället för 250 spänn, hehe. Det tackar man för.


Tog en sväng på nattskid. Såg en snygg snowboardare och sa åt Cattis att ta sig en titt. Det gjorde hon kan man säga. Hon lyckades med bedriften att åka in i hela gänget...inga skador:)


Hem och laddat inför kvällen. Fondue och "hotshots". Snapsar. Glögg. Himmel det blev lite väl mycket. Sen parvlade vi oss iväg till discot med champagnen i innerfickan. Cattis slapp betala inträde som övriga turister. Hennes kommentar var att "de har nog inte riktigt kommit underfund om vem av henne och Leni som jobbar här egentligen". Ut på dansgolvet direkt. Fy för faen, vad okontrollerad jag var. Rätt vad det var fick jag för mig att leta rätt på champagenflaskan, hugger tag i C & L och säger "klockan är snart tolv!". Vilken timing! I själva verket hade jag ingen aning om vad klockan var, men det var en kvart kvar till tolvslaget. Så vi skålade utan glas. Nog var det skum-pa allt. Det gick inte att ta en mun av drickat innan det skummade över i munnen. Det stod som en fontän ur munnen på Leni. Samma för mig. Sen pussade vi så många som möjligt "gott nytt år". Inga av våra "gull" var där, men vad gjorde väl det...Snubblade iväg till "mogendansstället". Antagligen för att leta efter våra span. Fortfarande med skumpan i innerfickan. Öppnad skumpa. Mina kläder blev nerdränkta efter ett tag. Vi gick runt på dansstället ett tag men gav upp och skulle gå ut när vi upptäckte att vi helt oavsiktligt hade startat en "slängrumpa". Det var en hel radda med folk som hängde på bakom oss. T.o.m Leni var precis bakom oss, det var henne vi letade efter eftersom hon hade "försvunnit".

Isäng riktigt "tidigt" (03).


Första dagen på året 1992:

Lyckades med viss möda parvla mig iväg till jobbet. Hörde knappt väckarklockan. L&C sov vidare. Fusk. Ökentörst. Fortfarande något ostadig efter 1½ timme på jobbet men annars mår jag rätt fint. Huvudet sitter där det ska, men aningen löst. 09.02 kom de första PIGGA turisterna. Jag känner på mig att denna dag kommer att bli låång.


Kl. 09.28 kom den 1:a berusade turisten (ögonen i kors). Låt skidorna stå dagen efter säger jag bara...


09.38: berusad turist nummer 2 med ett jätteflin. Jag tror fanimej att de gör det med flit: kommer och ställer en massa jävla knepiga frågor. Vill göra en massa tillägg och ändringar på sina liftkort och undrar vad sånt kostar. Räkna i huvudet idag? nehe, tror inte det. De gör det säkert med flit. Sen försöker jag ge tillbaka mer pengar än de betalat. De tittar konstigt på mig...Suck. Varför just idag? Usch jag blir snurrig i huvet av att se alla människor springa i zickzack här. Ont i nacken har jag åxå. Till råga på allt jobbar jag ensam idag. Avlöst på lunchen. Gondol upp = nästan maginnehåll upp. Hur ska denna dag sluta?


Disco på kvällen. Ch var där. Vågade inte bjuda upp honom. Han frågade mig senare om jag var påväg hem? Nä inte än:) Stod o pratade ett tag. När han gick smet jag så gott som obemärkt efter. Följde honom till dörren arm i arm. Gonatt. Så gick jag hem.


3/1:

LEDIG! Kvällens roligaste händelse var när vi tog med en räddningspulka upp i backen och åkte ner. Förbjudet och väldigt roligt. Det spelas väldigt mycket Dr Alban i radion:) Creeps åxå. Sverige Sverige fosterland!


Lördag 4/1:

En av skidlärarna (Slo) har problem med sitt liftkort, så han kliver bara över spärrarna. Helt fräckt. Så tittar han mot kassan och lägger upp DET sexiga smilet. Vad gör man? Helt apropå ingenting står det mitt på sidan: IDAG ÄR JAG JÄVLIGT IRRITERAD och så har jag ritat en massa huggtänder. Undrar om det beror på tröga turister?


Stor händelse idag: vi, de tre musketörerna (musketöserna?) har bokat vår allra första SNOWBOARDLEKTION! Det ska bli ASKUL! IIIHAAA!

Titade lite på de lokala hockeyförmågornas träning. Såklart att Ch spelar där.


Fått lön idag! Skatt och hyra draget på lönen. Det stör mig att man betalar nästan dubblet så mycket hyra som utlänning än om man är infödd. Bazj.


Förfärligt vad min arbetskompis är trög och långsam. Döper honom till sengångaren.


Det börjar ryktas att svenskorna är ute efter att "sno" pojkvänner. Th var visserligen Lenis innan han blev ihop med nuvarande "Fabban". Flickvännerna är oroliga...det märks tydligen att man tittar.


5/1:

Försov mig en hel timme. Gulp. Inte så farligt. Filosoferat över de fina pojkarna med flickvänner. Bestämde mig för att sluta "stirra" på "dem". Var det så himla lätt då? Ch gick förbi liften (inkl. flickvän). Jag ignorerade honom. Vem sökte MIN blick? Vem hejade först och fick MIG att le? Andra gången det hände var på lunchen. Då satt jag i fönstret och solade. Vem småflirtade om inte HAN! Efter lunchen: vem kommer förbi och lägger upp DET jättesmilet? Suck...men F-rbannat kul!


Måndag 6/1:

Funderar på att börja flirta med mysepysAnton istället. Han ser ut som en pussenutt.


Tisdag 7/1:

Hyrt brädor! Burton! Hem och övat i backen framför huset. Omöjligt. Fick använda textilbromsmetoden = rumpan. Efter mycket övervägande sparkade vi oss iväg till nattskid där vi fick ett antal blåmärken. Mina byxor gick sönder i häcken eftersom jag åkte mer på den än på brädan. Ett antal trill i liften.På hemvägen sen låg det givetvis brandslangar på gatan som stoppade min vidarefärd. BONK. Mörbultad och utmattad. I säng efter en lång skön dusch. Hur ska detta sluta?


Onsdag 8/1:

MÖRA. Träningsvärk och blåslagna. Ont i händer och handleder. Träffat vår snowboardlärarinna. Hur kul är det inte att hon heter Regula! Kanske hade varit ännu roligare om hon hade hetat Goofy... Mysteriet med hur man svänger var iaf strax löst. Problemet var att omsätta det i praktiken. Regula förklarade jättebra och var jättetrevlig. Vår nya idol. Vi avancerade rätt bra. Från att bara ha kunnat åka på rumpan till att kunna utföra några svängar på en timme. Leni fixade hela backen en gång utan att trilla dessutom! Resultat: blåmärken på knän, rumpa, händer. Bula på huvudet. Bula i huvudet. Gemenskap bland alla nybörjare. Trillade man fanns det alltid en till lite längre bort som vinkade glatt. Skoj! I barnbacken är vi alla nybörjare!


Vill köpa SNOWBOARD! Gick till sportaffären. Blev visad en liten ful en för 1200 spänn (som Leni köpte senare...sorry Leni!). Till nästa sportaffär. Skulle få en Crazy Banana för 2100. Fick prova den. Men jag vill ha en Burton.


På kvällen spelade vi kort och skrattade massor. Vår granne undrade varför vi ALLTID skrattar. Det är väl för att vi har kul? Haltade iväg till discot en sväng.


9/1:

Provat den tokiga bananen. Svänger lätt. Party. Reto firar. Ballonger och presenter. Till discot med ballonger som blev succé. "Bch" undrade om det var någon sorts knasig svensk lek? Bollat ballonger. Alla var med. Är vi annorlunda eller? Ch flirtade som sjutton med mig. Leni tjatade som bara den på att jag skulle bjuda upp honom. Jag tvekade, men så gick jag och bjöd upp...Blåbrallan...Ch ska inte tro att han är oumbärlig. Han vet att jag vill dansa så han kan gott bjuda upp om han vill dansa. Men inte då. Blåbrallan är åxå skidlärare. Dansar aber inte i takt. 


10/1:

Luss frågade om mitt huvud kändes stort idag...efter 2 glas vin igår?!? Blåbrallan hejade glatt idag. Slo hade "star-trek" kostymen på sig...Gulbrallan dök upp idag. Jag förstår inte att jag tyckte att han  var så mysig? Det måste ha varit skidlärarjackan...Skidlärare i alla former...


Trött. Slo kom förbi. Han bara garvade när jag sa att jag somnat i kassan. Hans tjej garvade inte. Han har fått av sig rymdjackan. Tur för honom. Jag somnar snart i kassan. Efter jobbet; ut med den galna bananen. Den glider åt alla håll. Det gillar jag inte. Till discot. Upptäckt att Anton harenbrudåxå...Blåbrallan och gulbrallan har samma förnamn...Leni har blivit uppvaktad av en yngre kopia till Th! Hehe.Alla andra pojkar såg pussinuttiga ut med sina flickvänner...Får sluta jaga pojkar. Man kan inte springa efter allt snyggt heller. Nu måste jag lugna mig och ta saker som de kommer innan jag blir desperat.


12/1:

Kom enochenhalvjävlatimme försent till jobbet...tröttsamt. Nu fick chefen veta det åxå eftersom min kollega ringde honom och frågade om han skulle bli tvungen att jobba ensam. Jag förstår nu 15 år senare att han gjorde det med flit...Men hoppsan, jag har fått syn på en vansinnigt snygg kille i gulgrönsvart overall (tidigt 90-tal, skidoveraller är poppis i alperna, gärna i grälla färger). Han vet nog hur snygg han är och måste ha skitkul åt alla stackars flickor som vrider huvudet av sig för hans skull. Han märkte att jag tittade för han började psyka mig. Jag tänkte, jag ska fan inte vara feg. Så mimar han tydligt "godmorgon". Jag mimade tillbaka, men var tvungen att flina och vände bort blicken. Då flinade han åxå och vände sig om flera gånger. Han mimade igen "följer du med?" Näe. "Åka skidor?" På lunchen! Sen var jag tvungen att vinka åt honom att försvinna därifrån. Då flinade han ännu mer. På lunchen tog jag och Cattis en fika i restaurangen och vad är det jag ser när vi kommer in? Något svart, gult och grönt...det är HAN säger jag i Cattis öra. Hjärtat slår dubbelvolt. Så vänder han sig om och möter min blick med ett underbart leende...Men HEJ! Jag var tvungen att smita därifrån. Ledig på em. Får syn på honom. Får hjärtflimmer, magont och blir knäsvag. Rädsla ger liknande symptom...tog ett smygfoto på honom. Fick tillfälle att ta ett frivilligt kort på honom senare men det blev inte bra...Sen stannade han och pratade! Tyvärr skulle han åka hem ikväll, men komma tillbaka om tre veckor. Jobbar du kvar här då? Ja! Vi ses! Hej då! Sen var jag skakig i benen. Men han kom aldrig tillbaka mer tyvärr...


13/1:

Leni tvingade upp mig 05.30 och spela kort. Hon var nämligen klarvaken...ut på den galna bananen. Svårsvängd. Anton hade skidskola för småttingar. Han smilade när han swoschade förbi. Gullig! Sen åkte vi ner på stan och shoppade. Jag har köpt en SNOWBOARD! Ingen Burton dock...Ut och åkt. Stupat på en raksträcka och mosat knäet. Inga allvarliga skador. Doktorn är rolig. Han tog sats och skulle drämma till mitt knä och jag ryckte till. Givetvis slog han inte till knäet, men flinade och sa att det inte var några fel på mina reflexer iaf.


15/1:

Cattis ska hem och skriva tenta. Kommer tillbaks om 4 dagar:). Har filosoferat över chokladätandet. Varför inte spotta ut det likaväl som att svälja det och lura kroppen rejält. Chokladen kommer ut förr eller senare och då är det ju dumt att låta den passera "systemet"...Det är ju iaf bara smaken man är ute efter? (Så här tänker en blivande bulimiker, som tur är blev jag aldrig det, men det kanske hade varit bättre att tänka så om alkohol istället...)


16/1:

Party. Disco. Ett helvetes snökrig med bl.a blåbrallan som pulade vettet ur mig. Det är oförlåtbart. Att han är förtjust i Leni är definitivt förlåtbart. Blåbrallan kär i Leni, Leni i Th, han i babianen...jaja. Ett gäng onyktra turistschweizare på discot. Jobbiga. "Var kommer du ifrån?" Gissa..."Holland?" Fel, Sverige såklart! "Jaså, vad gör du här då?" Jobbar. "Hur länge är du kvar här då?". Till slutet av säsongen. "Hahaha, när åker du hem?".  När säsongen är slut! "Du menar slutet av säsongen om två veckor då eller?" Nej, slutet av säsongen, fattar du trögt?  "Jaha, vad gör du imoorgon? Skidor?" Nej, jag jobbar. "Hahaha, när du har semester?" Men jag jobbar här! "Hahaha, när är semestern slut då?" Är du dum eller, JAG JOBBAR FÖRFAN I GONDOLLIFTEN! "Jaja, trevlig semester!" Jävla fyllon! Suck.



17/1: Jobbat. Slo förbi och smilat sig igenom liftspärren och bara för det där leendet trycker jag på sesamknappen. det får inte bli för ofta för då kan han få för sig nåt. Men han är allt lite speciell. På discot fick Leni syn på Th-kopian (kod: Danne) och sa "ta bort mig härifrån innan...sen satt de o pussades och såg hur gulliga ut som helst. Resten av grabbarna pussades med sina respektivar.


18/1: Cattis tillbaka! Med vinglögg! Leni pussas vidare med Danne. Vi kallar hädanefter döpt alla flickvänner till matlådor. För det ser ut som om killarna har med sina matlådor som de står och "äter" på. Fast det beror även på vem i paret som äter mest. Killen kan åxå bli matlåda. Hupp, Ch tackade ja till en tryckare! Han dansar i takt till skillnad från vissa andra. Cattis tvingade vi att bjuda upp blåbrallan.


Crazy söndag 19/1:

Störtat med huvet före i snön på bräda. Groggy. Vid 20-tiden kom blåbrallan och hans kompis "Bert" på besök för att spela kort. Sen blev det rena rama cirkusen. Efter kortspelet blev det inte rumsrent.Det berodde kanske på kakan de hade köpt med sig? Vi tog kort där vi satt på varandras axlar huller om buller. Spelade volleyboll med mintkolor. Massa roligt skitsnack. blåbrallan lekte helikopter med Cattis som flög runt i luften hängande i sina hängslen. Starkt jobbat. Så blev det mer eller mindre slagsmål om sängplatserna. Jag fann mig plötsligt liggande på Cattis madrass med hennes säng över mig...himla liv. Så fick blåbrallan för sig att leka "blinda kon" vilket slutade med att vår kaffeburk i glas gick sönder och kaffepulver över hela golvet. Musik och hysteriska skrattanfall till halv sex på morgonen. Leni försökte de fälla in bakom de uppfällbara sängarna. Vårt rum såg ut att ha varit med om en smärre jordbävning...Suck! Men förbannat roligt hade vi. UNDRAR vad grannarna tycker. Leni och Bert slocknade först. På MIN säng. Jag låg på Cattis madrass på golvet och fick ryggmassage av Bert innan han slocknade. Från Cattis och blåbrallan hördes tisslande och tasslande samt misstänkta små smackljud...hm? Har Cattis fått en matlåda? En skidlärare, som åker hem imorgon...va?! Killarna gick 07.30 säger de som vet. Tydligen hade de flyttat på mig på morgonkvisten för att kunna fälla ner sängen. Inte vet jag. Jag sov. Det låg kolor i hela rummet. Stackars Luss, vår granne.




Av trazbert - 2 november 2007 14:42

16/12-91:

Att tänka på nästa gång jag tar linbanan upp till 2000 m.ö.h; tryck ihop alla tuber och flaskor med blött innehåll, annars blir det kladdigt i väskan...


Mjukstart på jobbet. Ska sälja liftkort i kassan i Gondolliften. Genomgång av rutiner. Inget nytt. Lätt som en plätt.


18/12:

Det har snöat 1 dm! rullat runt i snön och kastat lite snöbollar:)

Det har börjat dimpa in lite "gamla kollegor" på byn. Skoj! Trots det längtar jag hem. Skriver julkort som en besatt till alla där hemma. Djup suck. Igår halkade jag och slog i ändan. Skönt, för då får man genast kontakt med verkligheten, haha.


Vi bor i ett av lifthusen där det finns ett gäng enrummare med kokvrå och dusch, så kallade "studios". Kan det vara 18 kvadrat? Max. Det får iaf plats två sängar som man kan fälla upp så de ser ut som en garderob. Synnerligen praktiskt om man har tänkt städa. Vid fotänden får det plats en mindre gästsäng. Ska bli intressant att se hur vi får plats med alla besökare i vinter...


Hittade en gammal bandspelare i det gemensamma köket. Lånade den. Volymen är trasig så man måste lägga två duntäcken över den för att inte störa grannarna. Åtminstone sent på kvällen.


Bytte "ohm" i adaptern och stack in den i uttaget. POFF! Vilken explosion! "Ohmet" och plasthöljet den var inkapslad i exploderade. Som om det inte var nog bevis på mina elkunskaper så fick jag för mig att mixtra med proppskåpet eftersom en av "propparna" hade löst ut (en sån där med vipp-kontakter, vad nu en sån heter). Resultatet blev att det gick att tända hall- och rumsbelysningen med spisknappen! Jag tror jag måste be om hjälp...


19/12.

Ny kollega och granne i huset. Mario. Killen har nån form av okontrollerade ryckningar, men annars är han trevlig. Käkat plain spaghetti ihop. Gick ut på restaurang sen ett gäng. Snöbollskrig på vägen hem. Mötte Reto. Mera snöbollskrig.


Fredag 20/12.

Börjat 07.30 as usual without breakfast...om jag gick upp i tid så kanske mina matvanor skulle bli bättre? "Jobbat" till 14.30 Gjort exaakt inte NÅT vettigt. Jo: spelat luffarschack, druckit kaffe och diskat kopparna...

2 av liftarna öppna. Inte min. Blev lite nervös ett tag när det började pirra i skidåkarnerven. Sitta och göra absolut ingenting när man kan få åka skidor, VA?! När jag fick ledigt kastade jag mig hem genom snödrivorna och bytte om. Iväg på skidor. Fanns en grabb på snowboard det gick an att titta på. Undrar om det var anledningen till att jag råkade åka i en massa gupp vilket slutade med att jag slog knäet i hakan och bet mig i tungan? Vilken smärta!

Jag var tvungen att sätta mig ner och bara SITTA. En tysk stannade och frågade hur det stod till? Jodå, MGM-HMM...Kunde inte öppna mun. Spottade blod. Hade ont i tungan hela dan. Kändes som om den varit i en köttkvarn.

Påvägen hem handlade jag. Gick väl mest in i affären för att "snowboardar'n" gick in före...Jaja. Hem o duschat. Knack på dörren. Öppnade i bara handduken. Där stod den något förlägne dansken Anders och sa att han skulle komma förbi senare. Käkade ihop ett gäng i nr 14. Sen var det dags: DISCOT öppnar idag! Träffat nya säsongsarbetare. Uppe till kl. 03.


21/12.

Upp o jobba 07.30 Trött. Inget att göra, fick ledigt. Hem o sova. Mario knackade på 3 ggr för att han ville låna en konservöppnare...4:e gången det knackade la jag kudden över huvet och sov vidare. Disco på kvällen. Hem 01.30


22/12.

Snoozade 3 ggr. Kom 15 minuter sent till jobbet pga den meterhöga snöbarriären som mötte mig utanför dörren. Svettas iväg till jobbet via en omväg. När jag kommer fram möter jag Henry som säger men tjena "Schnökkli" vet du inte om att du är ledig idag? Jag satte en lapp på din dörr! Tydligen hade nån vänlig själ tagit ner den från dörren innan jag hann se den...pulsa tillbaka hem.


23/12.

Försov mig mer eller mindre med flit. Skyfflade snö i en timme. Åkte skidor i tre timmar efteråt. Sol, varmt och vackert!


24/12.

Hej tomtegubbar! ringt hem och önskat GodJul! Skönt att höra deras röster. "Firat jul" med några av polarna. Vi åt ris, makaroner och grönsakspytt med chokladpudding till efterrätt. Vin och glögg. Det schnurrar.


25/12.

Jobbat. Nu dimper de in. Turisterna. Orsaken till allt förtret. Orsaken till att jag har jobb. Holländare är jobbiga. De bara tjatar och försöker mygla. I alla fall de holländarturister jag har träffat på:)


26/12.

Vaknat i sista minuten. Hann i tid. Znortrött. Hem o duscha efter jobbet. Knack på dörren. Öppnar för Anders (i bara handduken igen...) som ville låna tvättmedel. 1 minut senare knackade han igen o ville låna mynt till tvättmaskinen. Han tycker nog det börjar bli pinsamt med mitt handduksdörröppnande. Han vänjer sig säkert. Disco på kvällen. Dansat med gullet Ch som är supersöt men har supersur flickvän. Tro det. Försökte bjuda hem honom på té men han avböjde med frasen "kanske nästa år...". Ja dit är det jü inte långt;)


27/12.

Fest hos släkten. Mat o dryck. Sång o dans. Mera dryck. Hemma 03.

28/12.

Tillbaka till alptoppen tidigt. Sovit 3,5 h. Aningen bakfull och astrött (börjar bli van). Skidor hela dagen.




Av trazbert - 1 november 2007 23:48

Jahapp, så har jag bestämt mig för att bli bloggare...jag vill dokumentera de "gyllene åren" efter gymnasiet som jag och min vännina spenderade i de schweiziska alperna. Första säsongen skrev jag ingen dagbok...tyvärr.


...delar ur min dagbok 1/12-91;

Brev till mig själv. Första boken. 


Jaaaa...Så har jag bestämt mig för att bli dagboksskriverska. Det är ungefär samma sak som att rensa ur hjärnkontoret och arkivera allt på papper istället för i huvudet. Får väl se hur det går.
 

Fick brev av en av säsongens förra flörtar innan jag stack. Han (PL) tyckte jag skulle hälsa på honom i Tyskland på nervägen. Får väl se. Kan väl säga hej innan jag byter tåg. Jisses vad jag höll ögonen öppna för söta grabbar dåförtiden, det står namn till höger och vänster i dagboken. Tja, har man ett intresse...


Hjälpte ett par kompisar här hemma att flytta innan avfärden till Schweiz. När vi bökar med soffan i trapphuset fastnar mina hängslen i sopnedkastluckan samtidigt som vi råkar komma åt grannens dörrklocka. Ut kommer grannen, knyckte min bulakepa och går in igen. Fick ringa på. Ut kommer killen i bara kalsonger och ska gå ut med soporna och säger "titta inte på mig"...kepsen fick jag tillbaka i alla fall.


9/12: Packade 5 tunga resväskor, som vanligt i sista minuten. Klar en halvtimme innan tåget skulle gå...


Stannade aldrig i Tyskland och hälsade på PL.


11/12: har lite hemlängtan. Syrran, brorsan, mamma, pappa...kompisarna.

Ska inte börja jobba förrän 16:e. Fördröjt 5 dagar. Inte tillräckligt med snö. 

Jag vill åka skidor...NU! Åkte en sväng till Zermatt. Vilken upplevelse.


Hälsade på hos kusinerna. Den äldre (27 år) var lite småbråkig idag, härjat och gett tjuvnyp. Beror nog på att han fick sitta på reservbänken på fotbollen idag... 







Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards