Direktlänk till inlägg 6 februari 2011

920217-18

Av trazbert - 6 februari 2011 19:35

Måndag. Snöväder och blåst. Jag fick ledigt efter lunch. Till Büro och fått en extra nyckel (!) och ett nytt Personalausweis. Tog tåget till stan och shoppade lite: pennor, ägglikör, tandkräm och kassettband. Hittade INGEN dagbok. Måste snart ha en ny. Gick in på affären där jag hade beställt objektivet. Inte hade någon beställt något objektiv där inte. Hur lång tid tar det om jag gör en ny beställning? 1 vecka…För samma pris som när jag beställde det första gången? Näe, 400 kr dyrare. Alltså, TACK och ADJÖ!!! Gick istället till en annan liten fotoaffär. Han som äger den är mycket trevligare och personligare, har ingen affärskedja utan försöker klara sig med sin mindre kundkrets. Priset är samma, men jag kommer få objektivet om max ett par dagar och en film på köpet! Såg Ch när han gick in på jobbet. YES (vad bryr jag mig för?)! Tillbaka hemma igen bjöd Anders mig o Leni på chili och ris. Mums! Tittade på OS-hockeyn. Sverige – USA. In i 3:e perioden ledde USA med 3-0. 20 sekunder före slutsignalen kvitterade Sverige 3-3. Gissa om vi skrek! Kul! Somnat. Leni hostar hemskt stackarn…


Tisdag. Jobbat. Svinkallt (ca -3­). Slo hade på sig en mössa med tofs och såg ASKUL ut. Jag skrattade MYCKET, men sa att han såg söt ut i den i alla fall och skrattade ännu mer. Ovant att se macho-Slo i nåt sånt! Reto ringde…fnissade åt BH:n.  Han hade packat ur väskan och fått fram den…kompisarna frågade vad han hade gjort i helgen. Hälsat på hos två svenskor…haha. På kvällen var vi ut och promenerade med Anders. Förbi Eisbahn. Ingen hockyträning. Besvikelse. Gick skogspromenaden. Fullmåne. Träden är överfulla med snö. Som att promenera omkring i en saga. Narnia. URVACKERT, djupt, fridfullt, hemligt på något vis. Gick omkring i detta månskensbelysta snölandskap i över 1 timme. Kom ut vid bortesta skidliften. Jag hade släpat med madrassen och Leni sin bräda och så åkte vi ner med det. Anders den fegisen hoppade av när det gick lite utför. Leni gick in men jag och Anders fortsatte upp i liften som går upp från vårt hus där alla säsongare bor i så kallade ”studios”, små enrummare med kokvrå. Fegisen Anders bromsade alldeles för mycket. Men kul var det. Kom in halv elva. Drack varsin varm choklad med vispgrädde. Anders gick och vi gick o la oss. Slumrade in. Skönt. Helt plötsligt bankar någon på dörren. Jag slits sakta ur min törnrosasömn och tvingas inse det faktum att det står någon maniac utanför vår dörr och vill in…Förb…skit…Vi öppnar inte! BankbankbankryckryckHALLÅÅ! Va f-n. Menförhelskotta sa jag och öppnade dörren. Där står Damman i full ishockeyutrustning kl. 23.30 på tisdagkväll. Kan det vara ett skämt? Kom in sa jag och dök i säng. In kommer han OCH tomtenisse OCH Ch!!! VA?! VA?!! NEJ sa jag och drog täcket över huvudet. Alla tre i ishockeyutrustning. De hade tydligen tränat till kvart i nio och sen gått ut och svirat. På discot bl.a De var i alla fall inte helnyktra (that’s for sure…). HAR NI NÅT ATT BJUDA PÅ? Öl. De drack 7 öl. De sjöng och käftades. Ch var den enda som försökte vara lugn och få de andra att vara lite tysta. Damman och tomtenisse gapade och härjade och spillde öl. Ch däremot var hur gullig och rar som helst. Frågade om han kunde greja vår klockradio. Han tittade på kontakten med stora ögon och sa; är NI brutala eller! Skrattat. Han är så PÖT! Att HAN också kom med!?! Ch har varit i vår studio!!! Damman pussade på Leni (á la överviktig elefant – pust) och tyckte det var gott och ville stanna kvar, men tyckte att Ch var bättre på att kyssas, men att Leni höll på att lära sig. Vill ni sova? Inte nu längre…Ch satt på bordet, de andra två satt på min säng och spillde öl. Jag sa till Leni att hon skulle prova om Ch verkligen kysstes bättre, men han vågade inte. Han är så söt och blyg. Vi försökte få godnattpussar, men vi fick inga. De gick sådär en kvart i ett och lovade att de skulle bjuda oss på nåt på discot nästa gång. Kusse som bor i andra änden av huset dök upp och undrade vad det var för j-dra liv? Himla kul var det. OFATTBART! Sånt händer bara inte. I alla fall inte på vanliga tisdagar. Mmmmmm. Tänk att få en puss av Ch.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av trazbert - 4 mars 2011 18:43

Lördag 29:e februari. SKOTTÅR. Jobbat. Ringt Anton kl.12. Han hade precis kommit hem. Han skulle hälsa på mig på lunchen hos Leni i babyliften. Så stod han där när jag kom tillbaka från toa. Snuttego. Puss. Kram. Jag vaknade med ont i halsen och tj...

Av trazbert - 10 februari 2011 18:55

Fredag. Aptrött. Sopat liftkabiner för att ladda batterierna och hålla mig vaken. Sen var jag pigg resten av dagen trots att jag bara sovit 3 timmar och hållit igång hela natten. Reot2 ringde och undrade hur det stod till. Han vill komma och hälsa på...

Av trazbert - 9 februari 2011 23:54

En helt vansinnigt rolig kväll: TORSDAG! Här ska det bli sidrekord! Jobbat. Reto2 ringde. Undrade om vi skulle byta underkläder? Haha. Spökdjuret bakfull så in i lingonskogen. Han somnade nästan stående…Storbossen gick förbi och kommenterade...

Av trazbert - 9 februari 2011 21:37

Måndag. En vanlig jobbardag men vansinnigt vackert väder. Den rackarn Leni var ledig och åkte snowboard hela dagen. En annan fick minsann häcka inomhus och där var det kallare än utomhus. Det är tur man har HEIZUNG. Efter jobbet till banken. Lenis ba...

Av trazbert - 7 februari 2011 23:35

Fredag. Joooobbat. Vackert väder igen! Jettefiiiint. Efter jobbet hem och fått hemlagad mat. Ugnsstekt potatis och tjälknöl och sallad. Mums! Spelade rummy och drack ägglikör. Sen gick vi till dansrestaurangen. Lenis far bjöd oss på Alpenglögg. De ko...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards