Direktlänk till inlägg 10 februari 2011

920228

Av trazbert - 10 februari 2011 18:55

Fredag. Aptrött. Sopat liftkabiner för att ladda batterierna och hålla mig vaken. Sen var jag pigg resten av dagen trots att jag bara sovit 3 timmar och hållit igång hela natten. Reot2 ringde och undrade hur det stod till. Han vill komma och hälsa på! Konstigt…jobbigt på jobbet.  Nu jävlar är det jobbigt. Kärringar med gubbar och hundar kommer in bakvägen och säger att det står på skylten att det är dit man ska om man inte har giltiga biljetter. Och behöva köa när man har HUND??? Det går ju inte för sig, nehe för det hade minsann chefen (vilken?) sagt att man inte skulle behöva. Så då fick jag gå ut ur kassan och runt hela skiten för att stoppa i deras biljetter (jetonger) i automaten. Det skulle de banne mig fått göra själva. Surkärring. Kärringjävel var originalordet. Sa åt dem att gå in i kön bakom kassan. De hade ju ändå gått före 50 meter i kön, så litegranna köande kunde väl inte skada, ansåg jag. De menade att de skulle få kliva in i kabinbanan på en gång före ALLA, men det gick jag inte med på. VAD ÄR DET FÖR ETT ELAKT PÅHITT, sa tanten. VEM TROR HON ATT HON ÄR VA??? tänkte jag. Så nu har jag stängt bakdörren för att slippa dessa idiotiska kossor. Tror du inte att det hann komma EN TILL!?! Men hon var i varje fall trevlig. En sur far smackade till snurrkorset så att hans dotter inte hann igenom bara för att hon skulle få krypa under…de runtomkring höjde lite på ögonbrynen. Så ringde Paul uppifrån och sa att jag skulle få hjälpa en patient ur kabinen om 10 minuter. Vad har hänt? Han kan inte ta sig ur själv. Varför? Han sover. Han har redan åkt ett par varv nu. Stupfull! Vem? Jag tror du vet vem…Berli? Nä, brorsan. Va har han en bror??? Nä, hans suparbroder…När den kabinen kom ner tog jag ut den ur drift och packade ur den aspackade ”brodern”. Han var så GLAD och sa att jag var JÄTTESNÄLL och hade en super personlighet. Sen vandrade han hem och la sig. Förmodligen. Lite seg idag. Skulle säga ”merci” men blandade ihop det med ”bitte” så det blev ”mitte”…SB-gänget gick förbi och undrade om det var tummen upp idag. Jag gjorde tummen ner.


Tydligen har jag haft nåt papper med stödord som jag har noterat att jag äntligen kan slänga. Undrar vad som stod på den? Le? Om du är arg på turisterna, le i varje fall? Svara snällt, kalla ingen för kossa och be inga turister att fara åt helvete oavsett hur de behandlar dig? I så fall var det bortkastade stödord. Jag gissar att det stod nåt i stil med ”dagskort”, ”enkelåk”, ”förlänga till ett tredagarskort” etc. Ingen aning faktiskt. Undrar varför jag inte skrev det när jag kan skriva att jag köpte pennor för 3.50?


Efter jobbet gick vi ner på byn och upptäckte att Fassnachtsfotona redan var framkallade och upphängda i fotoaffären! Funderade ett tag på om vi skulle köpa dem nu eller vänta tills våra egna foton kommer (tack och LOV för dagens digitalkameror!!! Och mobiltelefoner!!! Och datorer!!! Livet hade varit mycket enklare då om allt det hade funnits på plats…). Vi frågade fru Fotograf hur mycket de kostade? Då säger hon att hon GER oss fotona för att vi inte fick något pris igår. Hon tyckte verkligen att det var elakt att vi inte hade fått nåt pris! Så vi fick fotona! De hade kostat 180 kr annars! På gatan spelade en Fassnachtsorkester från stan. Himla liv! Skojigt! Hem. Ätit. Spelat kort sista kvällen med Lenis (). Sen gick jag o la mig kl 22. Leni gick till discot. Slo frågade om han fick följa med hem på kaffe, hehe.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av trazbert - 4 mars 2011 18:43

Lördag 29:e februari. SKOTTÅR. Jobbat. Ringt Anton kl.12. Han hade precis kommit hem. Han skulle hälsa på mig på lunchen hos Leni i babyliften. Så stod han där när jag kom tillbaka från toa. Snuttego. Puss. Kram. Jag vaknade med ont i halsen och tj...

Av trazbert - 9 februari 2011 23:54

En helt vansinnigt rolig kväll: TORSDAG! Här ska det bli sidrekord! Jobbat. Reto2 ringde. Undrade om vi skulle byta underkläder? Haha. Spökdjuret bakfull så in i lingonskogen. Han somnade nästan stående…Storbossen gick förbi och kommenterade...

Av trazbert - 9 februari 2011 21:37

Måndag. En vanlig jobbardag men vansinnigt vackert väder. Den rackarn Leni var ledig och åkte snowboard hela dagen. En annan fick minsann häcka inomhus och där var det kallare än utomhus. Det är tur man har HEIZUNG. Efter jobbet till banken. Lenis ba...

Av trazbert - 7 februari 2011 23:35

Fredag. Joooobbat. Vackert väder igen! Jettefiiiint. Efter jobbet hem och fått hemlagad mat. Ugnsstekt potatis och tjälknöl och sallad. Mums! Spelade rummy och drack ägglikör. Sen gick vi till dansrestaurangen. Lenis far bjöd oss på Alpenglögg. De ko...

Av trazbert - 6 februari 2011 20:17

Onsdag. Jobbat. Fint väder. Kallt. Fryser. Förbannade arroganta turister. Varit irriterad och på dåligt humör halva dan. Hem. Lagat blomkålspaj. Stackars hostLeni diskat…igen…SVERIGE HAR FÅTT ETT OS-GULD!!  Pernilla Wiberg i (stor?)slal...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards