Direktlänk till inlägg 1 februari 2011

920202-06

Av trazbert - 1 februari 2011 21:32

Måndag: Jobbat. Fick stänga liften tidigare pga stark vind. Gjorde en massa ärenden på byn. Mötte upp Reto på puben och tog en Alpenglögg (typ varm O’boy och Amaretto). MUMS! Reto behövde aldrig gå till direktören. Det var nog mest för att skrämma upp honom.

Idag gjorde vi EGEN raclette!!! Att vi inte tänkt på det tidigare! Det är ju bara att värma osten i stekpannan och servera med kokt potatis. Gott o Gott o Gott!

Fick veta av Reto att Anton röker nån gång ibland. Typ feströker. Inte tycka om. (Nu pratar vi inte vanlig tobak…)


Tisdag: Jobbat. SNÖAT! Precis vad vi behöver nu. Gärna 2 m. Skidskolechefen (Al) kom förbi med en poster för Fackelabfahrt. Han fick syn på min Goatbusters-t-shirt som vi tryckte upp sista året på gymnasiet, föreställande vår rektor ”geten”. Jag berättade att rektorn inte tyckte vi var ”anständiga” som hade på oss såna t-shirts. Det tyckte Al var kul. Visade mitt fina skrapmärke på hakan. Från Snowboardfahren? Mycket riktigt (huuuuuur kunde han gissa det?). Det tyckte han mindre om. Vi har fått brev från Reto2! Och jag har skrivit brev till PL!

Vår lift ställdes in tidigare idag också. När jag levererat dagskassan for jag iväg med brädan ut i pisten. Det tog 45 minuter att komma till puben (en av dem) pga 3 dm nysnö + halv snöstorm. Det gick inte alls att åka bräda. Till nästa pub. Där bjöd Berli mig o Leni på varsin varm choklad. Snällt. Sen gick vi hem o skrev klart brevet till Cattis. 5 sidor och 3 foton. Heavy. Hon fick veta att det ”smackades” hemma hos oss på lördagnatten, men inte med vem…ihihi!


Onsdag: Och det fortsätter att snöa. Fick ledigt efter kl. 10. På väg hem mötte jag Michel som undrade om jag ville åka med en sväng. Självklart! Åkte pistmaskin i 2 hela timmar! Backe upp och backe ner. Hela vägen upp till toppen. Överallt var det snöstorm. Ändå fanns det människor ute i pisten…Ibland såg jag inte om vi åkte fram- eller baklänges. Vitt överallt. Det var en upplevelse. Skönt och lugnt. Det är en sån himla kraft i dessa pistmaskiner. Otroligt. Vid ett-tiden åkte jag ner på stan. Hittade en URPYSIG skidjacka! Den går i blå-rosa-lila. Hurfinsomhelst! En hundring (Schweizerfranc) billigare än på sportaffärerna uppe i byn. HA! Köpte även ett par skidbyxor och ett par långkalsonger eftersom mina långkallingar har försvunnit nånstans i vår lilla etta med kokvrå…sen slog jag till och köpte ett 100-300 objektiv till min Canon för endast 2200 kr. Jamenvisst slår jag till. Pang bara! Shoppat hur mycket som helst.


På kvällen laddade vi med lite ägglikör och en Amaretto innan discot. Asmycket folk. Alldeles för mycket turister. Och snorungar. Ledig imorgon. Vilket skit. Jättedisken Albert väntar på mig till imorgon…

Torsdag: Dagen började fint. Sov till kl. 13…sovit som en klubbad oxe. OCHväret är fint igen!!! Otroligt. 2 dagars 70 cm:s påfyllnad av snölagret. Nu kan vi ha toppenväder i 2, fel, 8 veckor utan att det gör nåt…DENNA DAG BARA BLEV. ”Och på slutet var inte snökaninerna igång och svullo pratade engelska”: rappakalja från Leni på väg hem från discot. Var i skidbacken hela dagen. På kvällen kom Reto förbi och gav mig en tia och sa ”gå och köp två flaskor vin åt mig för jag hinner inte!” VA?! Jag krävde åtminstone 1 puss på kinden! Sen drog vi till nattskidåkningen. Underbart underlag! Åkte massor med Damman och Slo. De gjorde en massa snowboardkonster. Jag berömde Slo och han bara rycker på axlarna lite kaxigt (tyder väl på ÖDMJUKHET, eh?). diskuterat den nya DJ:en. De tycker att han är URdålig. Men han har FAKTISKT spelat lite techno (yeah). Så på hemfärden väntade jag på Leni en bit nedanför pisten eftersom jag hade sällskapat en bit med Slo. Ingen Leni kom. Fick nog av att vänta (max 3 minuter). Tog av mig brädan, fick inte loss remmen, och trampade tillbaka de 75 metrarna. Jaha, där låg hon o Damman i snön och hade världens djupaste samtal…Jag åkte i förväg. Till puben. Fast jag åkte hem och bytte om först. Leni fortsatte kvällen i full skidmundering. Till discot. Det första vi får syn på är ett gäng haschrökande snorungar. Turister. Fullt med turister. Alldeles för många. 9,10,11,12, TOLV stycken bjudna…mötte Slo som hunnit hem o duscha. Bjöd honom på en öl och som tack för det fick jag en puss på munnen (det tar sig, nu har jag fått två stycken sammanlagt). Han stod med oss och pratade! Himla trevlig prick!!! Var på discot en timme och hade astrevligt! Sen blev det för varmt. Vi travade hem igen och förstod inte hur denna kväll kunde bli SÅ trevlig bara så där?! Vi la oss med den ofattbara insikten att IMORGON är det äntligen FREDAG. IIIIHAAAA!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av trazbert - 4 mars 2011 18:43

Lördag 29:e februari. SKOTTÅR. Jobbat. Ringt Anton kl.12. Han hade precis kommit hem. Han skulle hälsa på mig på lunchen hos Leni i babyliften. Så stod han där när jag kom tillbaka från toa. Snuttego. Puss. Kram. Jag vaknade med ont i halsen och tj...

Av trazbert - 10 februari 2011 18:55

Fredag. Aptrött. Sopat liftkabiner för att ladda batterierna och hålla mig vaken. Sen var jag pigg resten av dagen trots att jag bara sovit 3 timmar och hållit igång hela natten. Reot2 ringde och undrade hur det stod till. Han vill komma och hälsa på...

Av trazbert - 9 februari 2011 23:54

En helt vansinnigt rolig kväll: TORSDAG! Här ska det bli sidrekord! Jobbat. Reto2 ringde. Undrade om vi skulle byta underkläder? Haha. Spökdjuret bakfull så in i lingonskogen. Han somnade nästan stående…Storbossen gick förbi och kommenterade...

Av trazbert - 9 februari 2011 21:37

Måndag. En vanlig jobbardag men vansinnigt vackert väder. Den rackarn Leni var ledig och åkte snowboard hela dagen. En annan fick minsann häcka inomhus och där var det kallare än utomhus. Det är tur man har HEIZUNG. Efter jobbet till banken. Lenis ba...

Av trazbert - 7 februari 2011 23:35

Fredag. Joooobbat. Vackert väder igen! Jettefiiiint. Efter jobbet hem och fått hemlagad mat. Ugnsstekt potatis och tjälknöl och sallad. Mums! Spelade rummy och drack ägglikör. Sen gick vi till dansrestaurangen. Lenis far bjöd oss på Alpenglögg. De ko...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards