Direktlänk till inlägg 6 februari 2011

920219-20

Av trazbert - 6 februari 2011 20:17

Onsdag. Jobbat. Fint väder. Kallt. Fryser. Förbannade arroganta turister. Varit irriterad och på dåligt humör halva dan. Hem. Lagat blomkålspaj. Stackars hostLeni diskat…igen…SVERIGE HAR FÅTT ETT OS-GULD!!  Pernilla Wiberg i (stor?)slalom!!! Bravo Pillan! I kvartsfinalen i ishockeyn förlorade Sverige mot Tjecko med 3-1. Buhuuu. Gjorde oss i ordning. Provade den nya ägglikören. Smakar som sockerkakssmet och brännvin. Den förra var godare. Så slumrade vi en kvart för att sedan gå till discot. Slo pratade lite med oss. Leni tyckte att han är himla söt. I ansiktet är han det i alla fall. Men häcken…Nä, han blir då inget intresse (logiskt!), dessutom är han alldeles för oupptagen. Man ska vara grym mot de grymma. Hem efter en kvart. Fes bränt gummi. Ingen Ch på discot som kunde bjuda på öl. Det var ju faktiskt för hans skull som vi gick dit (?).


Torsdag. Vackert väder! Lenis föräldrar, hädanefter refererade till som parenteserna, dvs (), kommer idag. Anton om 2 dagar. PL om 8. Ch fyller år om 7. Det är mycket med det där. Varit hur irriterad på jobbet som helst. En tanta fick fel på sitt kort så jag tryckte upp åt henne (”freigab”) så hon skulle komma igenom. Vi har fått tillsägelse från chefen om att inte ha för många fritryckningar. Men då drog hennes gubbe i snurrkorset utan att hon gick igenom. Vänta 10 minuter eller klättra tyckte jag. Hon gick till nästa fålla, samma visa, samma fel på kortet. Dum som ett får (förlåt mig fårsläktet) stod hon där. Vänta eller klättra sa lilla elaka jag och små moln med blixtar började samlas över mitt huvud och horn började växa ut vid tinningarna. Guben blev visst sur och sa åt mig att sluta med teatern och släppa igenom fåret. (Det naturliga när man har ett kort som det är fel på är att man kommer till kassan och ber om hjälp att ta reda på vad det är för fel och inte försöka tvinga sig till gratis liftåkning.) men då lär hon sig inget till nästa gång, tyckte jag och trummade lite lätt med fingrarna på freigabe-knapparna. Hoppsan, fåret fick grönt ljus och travade in i fållan till resten av hjorden. Gumsen…förlåt, GUBEN sa: vill NI försöka uppfostra oss (?). Jag tog av mig solbrillorna  och spände mina för tillfället rödgula ögon i honom och sa TYVÄRR JAG FÖRSTÅR IKKE. Då tog han det på högtyska som man förklarar för ett litet barn (…) och sa: Förstår NI (observera hövligheten hrm…) inte högtyska. Jodå, och svenska even better tyckte jag. Jag förklarade att jag inte fick släppa igenom hans fru för felkoden visade på att kortet precis hade använts, vilket kan betyda att nån annan har använt det. Ge mig ert namn, sa den tydligen högt förolämpade gums…guben (också med blivande blodsprängda ögon, undrar om det beror på skillnaden i lufttrycket??). VAFFÖRDÄ? Undrade jag med glorian snurrande över bulakepan, långsamt tuggande på mitt nyss intagna stimorol. SÅ JAG KAN SKICKA EN REKLAMATION TILL DIREKTIONEN. Knappast. Om NI ger mig ERT namn så kan jag göra dito. Visst tyckte han. 2-1. Men då kom en kund på andra sidan som jag tyckte behövde ALL min uppmärksamhet så guben försvann morrande därifrån. Patt! Han dök ej upp på resten av dan. Schack matt! Ner på byn, träffat Leni som ville att vi skulle ”hämta ut pengar”…Ska du ta ut? frågade jag. Näe, men du ska ju! Men mitt objektiv har jü inte kommit. Dessutom var ju inte ”Jossen”, Lenis bankspaningsobjekt, där så det var väl ingen större idé. Hem och bytt om till skidkläder. Nattskid. Åkt SKIDOR!!! Kul!! Slo och Damman där och stilat som vanligt. Lenis () kom med 20.45-linbanan Precis den tidigaste de kunde komma med. Tur. Släpat hem deras väskor med en räddningssläde. Hjärtligt välkomna ska de va’! Bäddat till dem i våra sängar. Jag sover i gästsängen och Leni på madrass på golvet. Damman börjar glida ur ramarna. Vill tydligen ha ett uppehåll? Knäppis, nu när Leni börjar tycka om honom.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av trazbert - 4 mars 2011 18:43

Lördag 29:e februari. SKOTTÅR. Jobbat. Ringt Anton kl.12. Han hade precis kommit hem. Han skulle hälsa på mig på lunchen hos Leni i babyliften. Så stod han där när jag kom tillbaka från toa. Snuttego. Puss. Kram. Jag vaknade med ont i halsen och tj...

Av trazbert - 10 februari 2011 18:55

Fredag. Aptrött. Sopat liftkabiner för att ladda batterierna och hålla mig vaken. Sen var jag pigg resten av dagen trots att jag bara sovit 3 timmar och hållit igång hela natten. Reot2 ringde och undrade hur det stod till. Han vill komma och hälsa på...

Av trazbert - 9 februari 2011 23:54

En helt vansinnigt rolig kväll: TORSDAG! Här ska det bli sidrekord! Jobbat. Reto2 ringde. Undrade om vi skulle byta underkläder? Haha. Spökdjuret bakfull så in i lingonskogen. Han somnade nästan stående…Storbossen gick förbi och kommenterade...

Av trazbert - 9 februari 2011 21:37

Måndag. En vanlig jobbardag men vansinnigt vackert väder. Den rackarn Leni var ledig och åkte snowboard hela dagen. En annan fick minsann häcka inomhus och där var det kallare än utomhus. Det är tur man har HEIZUNG. Efter jobbet till banken. Lenis ba...

Av trazbert - 7 februari 2011 23:35

Fredag. Joooobbat. Vackert väder igen! Jettefiiiint. Efter jobbet hem och fått hemlagad mat. Ugnsstekt potatis och tjälknöl och sallad. Mums! Spelade rummy och drack ägglikör. Sen gick vi till dansrestaurangen. Lenis far bjöd oss på Alpenglögg. De ko...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards