Direktlänk till inlägg 10 november 2007

920128-30

Av trazbert - 10 november 2007 12:49

Som Tati uttrycker det: "Eine Freundin ist ein Grund aber kein Hindernis" Hehe.


Visst måste byvägen underhållas eftersom hela konceptet bygger på att man ska kunna åka skidor överallt, men vattna när det är minusgrader...livsfarligt för nybörjare på SB som jag. Förbannat halt. Jag lyckades ta mig hel till liften, men väl där drattade jag på ändan och slog svanskotan i en isknöl. Hade ont halva j-vla dan. Det borde vara skottpengar på dem som kommer på att gatan ska bevattnas. Därav de brandslangar jag stöp på häromkvällen...Leni skulle kunna öva på dem med armborstet hon hade tänkt köpa (för att använda på diverse flickvänner, obs inte bokstavligen, nejnej)


Efter jobbet fick vi för oss att åka skidor offpist ner till dalen och ta linbanan upp igen. Kl. 17 mötte vi de tokiga tyskarna "Sigge och Grisen" och co. Sen for hela gänget iväg över stock och sten. Anders fick lite problem när det blev för mycket utför. Detta var den absolut mysigaste skidtur jag nånsin gjort. Böljande landskap, skog och bodar. Branta backar. Offpist endast! Verkligen underbar upplevelse. Det jobbiga var att vi fick bära våra skidor längs en slingrig bergsstig de sista 20 minutrarna. Vansinnigt härligt och uppfriskande. Befriande. Pustade ut lite när vi kom fram till linbanan. Sen drog vi igång ett 15-minuters hejdlöst snöbollskrig. Alla mot alla. Alla mot mig. Alla mot Leni. Vi mot resten. Himla roligt. Försökte beställa ostsnittar på den enda restaurangen i dalen. Omöjligt, restaurangen var fullbokad. Får vi beställa nåt att dricka då? Jo. Får vi sitta nånstans? Ok, i finsalen...Vi försökte beställa ostsnittar men det gick inte så vi beställde en ölrunda till. En ostsnitt lyckades vi få som vi delade på 10 pers. När den kom in följdes den av 10 suktande ögonpar och ett unisont "ååååååhhh!".


Blev lite surrig av ölen. Vi missade 3 tilltänkta linbanor upp. Mera öl mera öl mera ölölöl. Väl uppe i byn gick vi in på WS och käkade raclette. MUMS! Reto2 berättade en massa "mongo"-historier: följande berättas med läsp-ljud: "Sussi är den enda i vår familj som inte läspar. Säg nåt Sussi!" -"Bghwmlbgh". De tokiga tyskarna bjöd på B52.


Pratat lite med Sengångaren. Undrar om den mannen har dieselångor i huvet?


30/1:

Slo stressar upp sina små skidelever genom att springa genom liftspärrarna till gondeln längst bort för att hoppa in och hela raddan med ungar springer skrikande efter. Så tvärnitar han och bara flinar.


Fick ledigt på eftermiddagen och hetsade iväg till Leni för att åka skidor med Reto2. Jag var arg för att mina skidpjux var för stora. Att jag bara orkar hänga upp mig på petitesser. Arg, arg, arg stoppade jag papper i pjuxen när en belåten Leni satt och tittade på. Nu förstår jag hur hon känner det när hon blir arg åxå. Sen blev det bättre och det var roligt att åka skidor.



En av servitörerna på B-hof lyckades köra över en kvinna i skidbacken. Och detta med sin SNOWBOARD. En crazybana. Skit också. Det ger ej snowboardarna bättre rykte. Jag tror damen bröt ett ben.


Fick brev av Cattis. Hon hade skrivit eine kleine dikt om byn på rim och hela 5 sidor! Otroligt! Om allt som hänt de senaste 4 veckorna.


Åkte upp i liften med lillReto. Aptrevlig grabb. Han kommer att bli en riktig diva när han blir äldre. Hans tillbehör är alltid en ölflaska och en cigg i mungipan. Även på skridskobanan. Suck.


Kollade in när Slo åker bräda. Han ligger nästan ner i svängarna. Snabbt går det. Snyggt är det. Fan vad duktig han ÄR! Sista svängen han gjorde ligger han nästan helt ner på backen med ena handen i och kör en hel cirkel. Jag gapade av stum beundran (som en abborre…). Det såg så himla härligt ut. Imponerande!


Hemma på kvällen. Somnat som en klubbad oxe efter god mat och lite vin.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av trazbert - 4 mars 2011 18:43

Lördag 29:e februari. SKOTTÅR. Jobbat. Ringt Anton kl.12. Han hade precis kommit hem. Han skulle hälsa på mig på lunchen hos Leni i babyliften. Så stod han där när jag kom tillbaka från toa. Snuttego. Puss. Kram. Jag vaknade med ont i halsen och tj...

Av trazbert - 10 februari 2011 18:55

Fredag. Aptrött. Sopat liftkabiner för att ladda batterierna och hålla mig vaken. Sen var jag pigg resten av dagen trots att jag bara sovit 3 timmar och hållit igång hela natten. Reot2 ringde och undrade hur det stod till. Han vill komma och hälsa på...

Av trazbert - 9 februari 2011 23:54

En helt vansinnigt rolig kväll: TORSDAG! Här ska det bli sidrekord! Jobbat. Reto2 ringde. Undrade om vi skulle byta underkläder? Haha. Spökdjuret bakfull så in i lingonskogen. Han somnade nästan stående…Storbossen gick förbi och kommenterade...

Av trazbert - 9 februari 2011 21:37

Måndag. En vanlig jobbardag men vansinnigt vackert väder. Den rackarn Leni var ledig och åkte snowboard hela dagen. En annan fick minsann häcka inomhus och där var det kallare än utomhus. Det är tur man har HEIZUNG. Efter jobbet till banken. Lenis ba...

Av trazbert - 7 februari 2011 23:35

Fredag. Joooobbat. Vackert väder igen! Jettefiiiint. Efter jobbet hem och fått hemlagad mat. Ugnsstekt potatis och tjälknöl och sallad. Mums! Spelade rummy och drack ägglikör. Sen gick vi till dansrestaurangen. Lenis far bjöd oss på Alpenglögg. De ko...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards