Direktlänk till inlägg 7 januari 2008

Fredag 920131

Av trazbert - 7 januari 2008 20:42

Leni kidnappade min dagbok och skrev "åt mig":

Började dagen med att leta efter min snowboard som kusse hade gömt i köket. Det resulterade i 2 min sen ankomst. Anton åkte upp i liften. 1 min später: anton går förbi och hejar…?aha han har en dubbelgångare. Märkte det när jag hejade på ”Anton” i grannbyn. Han hade sina gröna byxor. Detta berättade jag för min assuveränt helfräna rumskamrat Leni (hej alla barn). Men hon sa att han hade haft sina vita byxor med gula detaljer. Gåtan är löst. Idag har jag spanat helvilt efter en grabb i svartgrön overall. Edi…suck (hjärtan). På lunchen hade jag det jättemysigt. Åkte upp med killen i Levisjackan. Han är urtrevlig, heter Reto och är 19 år (!! Det tar sig, nu är det bra, mycket äldre får det inte bli. (red:s anm.)). Uppe på bergstoppen satt jag på en klippa med kusse och berättade roliga historier. Konversationsutdrag med sengångaren : - jobbar Leni med Berli?

Jag: - vaddådå?

sengångaren : -Näe, inget.

Jag: -vem har sagt det?

sengångaren : -ingen

Jag: -men du måste ha hört det nånstans ifrån?

sengångaren : - (tystnad). Berli sa det.

Jag: -vad sa han mer då?

sengångaren : -inget

Jag: -men något måste han ju ha sagt?

sengångaren : -näe…Berli var ganska full.

Jag: -men då måste han ha sagt något mer?

sengångaren : -han dricker väldigt ofta…

Jag: -men han måste ha sagt något mer?

sengångaren : -(tystnad)… Er sagt, Leni ist eine liebe Frau

Jag: -Guuuut

Äntligen fick han fram det.

 

Hem o käkat rispytt. Druckit Amaretto. Reto ska sova här inatt så han kom in med sitt täcke o sin kudde. Sen till discot. Förgäves försökt få något i baren. Dansat istället mellan varven. De tokiga tyskarna bjöd på B52’s. Roffan frågade vad jag ville dricka? Panache! Så hällde han upp en och gav till mig. Var kommer den ifrån? undrade jag. Han pekade på andra sidan baren. Där stod en trevlig pöjk och vinkade. Första gången det har hänt i mitt liv. (jag vill fortfarande understryka att detta är Lenis vinkling av min dagbok:). Han kom fram och presenterade sig. Damman (Lenis nya flirt). Han bjöd även på en öl till lite senare. Började bli lite knall i kolan. Slo har börjat flörta med en ny brud. Fritt fram för hårdflört insåg jag. Dansat heavy med Slo. Kroppsnära. (jag gissar att jag var mer än knall i kolan…). Här finns en hänvisning till ”Lambadan” den 31/12 som jag inte har något minne av…(yeah go for it babe). Busflörtat med alla söta pojkar på dansgolvet. Leni kunde inte låta bli att titta på Th eftersom det är något speciellt med honom. Jag bjöd upp Ch’s bror på sista. Han dansar som Ch, pratar som Ch och luktar som Ch. Det var en verkligt rolig kväll! Och det ska det bli imorgon också! Lördag. Ihaa!

 

Stupat i säng lycklig över att ha fått LÖÖN!

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av trazbert - 4 mars 2011 18:43

Lördag 29:e februari. SKOTTÅR. Jobbat. Ringt Anton kl.12. Han hade precis kommit hem. Han skulle hälsa på mig på lunchen hos Leni i babyliften. Så stod han där när jag kom tillbaka från toa. Snuttego. Puss. Kram. Jag vaknade med ont i halsen och tj...

Av trazbert - 10 februari 2011 18:55

Fredag. Aptrött. Sopat liftkabiner för att ladda batterierna och hålla mig vaken. Sen var jag pigg resten av dagen trots att jag bara sovit 3 timmar och hållit igång hela natten. Reot2 ringde och undrade hur det stod till. Han vill komma och hälsa på...

Av trazbert - 9 februari 2011 23:54

En helt vansinnigt rolig kväll: TORSDAG! Här ska det bli sidrekord! Jobbat. Reto2 ringde. Undrade om vi skulle byta underkläder? Haha. Spökdjuret bakfull så in i lingonskogen. Han somnade nästan stående…Storbossen gick förbi och kommenterade...

Av trazbert - 9 februari 2011 21:37

Måndag. En vanlig jobbardag men vansinnigt vackert väder. Den rackarn Leni var ledig och åkte snowboard hela dagen. En annan fick minsann häcka inomhus och där var det kallare än utomhus. Det är tur man har HEIZUNG. Efter jobbet till banken. Lenis ba...

Av trazbert - 7 februari 2011 23:35

Fredag. Joooobbat. Vackert väder igen! Jettefiiiint. Efter jobbet hem och fått hemlagad mat. Ugnsstekt potatis och tjälknöl och sallad. Mums! Spelade rummy och drack ägglikör. Sen gick vi till dansrestaurangen. Lenis far bjöd oss på Alpenglögg. De ko...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards